کشته و زخمی شدن 3 سرباز سوری در حمله توپخانه ای تروریست های جبهه النصره

کشته و زخمی شدن 3 سرباز سوری در حمله توپخانه ای تروریست های جبهه النصره
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 08:48

مرکز آشتی روسیه در سوریه از کشته شدن یک سرباز سوری و زخمی شدن دو نفر دیگر در حمله عناصر گروه تروریستی "جبهه النصره" در استان ادلب سوریه خبر داد.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، "اولگ ایگوروف" معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد: در استان ادلب، یک نظامی سوری در اثر گلوله باران توپخانه ای مواضع نیروهای دولت سوریه در شهر "کفر نبل" در استان ادلب از سوی تروریست ها جان خود را از دست داد و دو نفر دیگر زخمی شدند.

وی افزود: این گلوله باران تروریست ها از شهرک "کنصفره" صورت گرفت.

این مسئول روس تصریح کرد: در طول 24 ساعت گذشته، شلیک دو گلوله سنگین از مواضع جبهه تروریستی النصره در منطقه کاهش تنش ادلب و شلیک یک گلوله سنگین به سمت استان ادلب و شلیک یک گلوله سنگین دیگر به سمت لاذقیه رصد شد.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه (نام پیشین پایتخت قزاقستان که اکنون نورسلطان شده است)، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که بخش هایی از استان های ادلب، لاذقیه، حما و حلب را در بر می‌گیرد، هنوز در دست گروه‌های تروریستی قرار دارد و گفته می شود کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره است.

پربیننده ترین خبرها