اختتامیه کنفرانس بین المللی «ندای مسجد الاقصی» در حرم سیدالشهدا (ع)

اختتامیه کنفرانس بین المللی «ندای مسجد الاقصی» در حرم سیدالشهدا (ع)
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 14:36

همایش بین المللی « نداء الاقصی» که با عنوان «اصول نهضت حسینی و نقش آن در آزادسازی قدس و انقلاب ملت فلسطین» که از دیروز (سه شنبه) در شهر مقدس کربلا برگزار شده بود، با حضور بیش از دویست نفر از شخصیت های دینی و علمی به کار خود پایان داد.

العالم - عراق

در جلسه اختتامیه کنفرانس که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، سخنرانی های متعددی از سوی شرکت کنندگان با دعوت به وحدت امت اسلامی، و حمایت از ملت فلسطین، محکومیت عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با دشمن صهیونیستی، ایراد شد.

شیخ خیرالدین الهادی رئیس دارالقرآن الکریم آستان قدس حسینی در سخنانی تاکید کرد که آرمان فلسطین و ندای مسجد الاقصی در احساسات و وجدان همه آزادگان است.

وی همچنین در باره حضور زائران در مراسم اربعین افزود: تصویر زیارت اربعین در جهان بی نظیر بوده و همه سلیقه ها و ملیت ها را به خود جذب کرده است.

شیخ «عامر البیاتی» سخنگوی دارالافتای اهل سنت عراق نیز طی سخنانی گفت که قدس شریف و مسجد الاقصی همواره در طول زمان نور چشم ما بوده اند.

شیخ عامر البیاتی افزود: می دانیم که حاکمان عرب به ویژه سازشکاران اراده از خود ندارند اما دارالافتاء عراق خواستار تلاش برای توانمندسازی مردم فلسطین برای قیام است.

شیخ غازی یوسف حنینه، رئیس هیئت‌امنای شورای علمای مسلمان در لبنان نیز تأیید کرد: در دین ما، شریعت پروردگار ما، کتاب خدا و هدایت رسول خدا جایی برای بی طرفی، ایستادن در حاشیه حوادث و حاشیه های صفحه وجود ندارد.

رئیس هیئت‌امنای شورای علمای مسلمان در لبنان افزود: ما باید از فلسطین حمایت کنیم و در این زمینه عرصه همراهی به روی همگان باز است به ویژه با اتفاقاتی که از بیانیه بالفور به بعد در حال وقوع است.
وی ادامه داد: کسانی که با دشمن صهیونیستی سازش می کنند از یزیدیان سازشکار درس گرفته اند.
رئیس هیئت‌ امنای شورای علمای مسلمان در لبنان تاکید کرد: هر چقدر هم بریدند و تخریب کردند، هرگز نتوانستند دست ما را برای رساندن سلاح به جنین قطع کنند.
شیخ غازی حنینه افزود: ما بر مواضع خود بر وحدت کلمه بین فرزندان ملت تاکید می کنیم و شهادت امام حسین (ع) را وسیله ای برای اتحاد قرار می دهیم.
دکتر منصور مندور از علمای الازهر نیز به نوبه خود گفت که مسجد الاقصی امید و افتخار این ملت است و اگر در حال سکوت ملت، اتفاقی برای مسجدا الاقصی بیفتد این ننگ بر پیشانی امت تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

کنفرانس بین المللی «ندای مسجد الاقصی» همزمان با سالگرد اربعین امام حسین (ع) با عنوان اصول نهضت حسینی و نقش آن در آزادسازی قدس و انقلاب ملت فلسطین و با هدف تحقق عدالت و کمک به ملت های مظلوم به خصوص ملت فلسطین از دیروز به مدت دو روز در حرم سیدالشهدا (ع) برگزار شد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس دیروز سه شنبه در سخنرانی خود تاکید کردند که مقاومت اسلامی در فلسطین و همه کشورهای مسلمان باقی است. وظیفه بزرگان ادیان و متدینین است که حامی آرمان فلسطین باشند و برای حمایت از آن تلاش کنند.
شرکت کنندگان خاطرنشان کردند که این کنفرانس در زمانی برگزار می شود که اشغالگران صهیونیست، فلسطینی ها را سرکوب می کنند. از این رو علمای امت و همه آزادگان جهان را به حمایت از مردم فلسطین فراخواندند.
گفتنی است این کنفرانس با همکاری تعدادی از نهادها و مؤسسات از جمله دبیرخانه آستان مقدس امام حسین (ع)، دار الافتای اهل سنت عراق و نیز کمپین جهانی بازگشت به فلسطین برگزار شد.
مسأله فلسطین و اصول قیام امام حسین (ع) در این گردهمایی عظیم مطرح شد و مورد اهتمام قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها