امیدواری وزیر خارجه عراق به آزادی حاجی ایرانی/ امیرعبداللهیان خواستار برقرای تمهیدات بیشتر برای ورود زوار اربعین شد

امیدواری وزیر خارجه عراق به آزادی حاجی ایرانی/ امیرعبداللهیان خواستار برقرای تمهیدات بیشتر برای ورود زوار اربعین شد
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 06:07

وزیر خارجه عراق در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان به گفت‌وگوی مجددش با همتای سعودی درباره مساعدت برای آزادی حاجی بازداشتی ایرانی اشاره و ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی وی هر چه سریع‌تر فراهم شود.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب ۱۶ شعریور ماه در گفت‌وگوی تلفنی با «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی کریمانه دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی، خواستار برقراری تمهیدات بیشتر برای ورود زمینی و هوایی زوار کشورمان و همچنین تسهیل ورود اتباع افغانستان و پاکستان از مرز زمینی کشورمان به عراق شد.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق نیز در این گفتگوی تلفنی با قول مساعد برای پیگیری امور زوار اربعین، حضور روز پنجشنبه وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در بغداد را فرصت مناسبی برای بررسی نزدیک امور و برقراری هماهنگی‌های لازم در این خصوص عنوان کرد.

وزیر خارجه عراق در پاسخ به سؤال امیرعبداللهیان، به گفت‌وگوی مجدد با همتای سعودی خود در خصوص مساعدت برای آزادی حاجی بازداشتی کشورمان اشاره و ابراز امیدواری کرد شرایط آزادی وی هر چه زودتر فراهم شود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفتگوی تلفنی همچنین در مورد آخرین روند مذاکره برای لغو تحریم‌ها نیز به تبادل نظر پرداختند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها