خنثی‌سازی برنامه حزب منحله بعث علیه زیارت اربعین در چهار استان عراق

خنثی‌سازی برنامه حزب منحله بعث علیه زیارت اربعین در چهار استان عراق
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 13:20

نیروهای سازمان الحشدالشعبی عراق در اقدامی پیش‌دستانه موفق شدند برنامه حزب منحله بحث علیه زیارت اربعین را خنثی کنند.

العالم - عراق

سازمان الحشدالشعبی عراق، صبح امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای این سازمان موفق شده‌اند برنامه خصمانه حزب‌ منحله بعث علیه امنیت عراق و زیارت اربعین را در چهار استان این کشور خنثی کنند.

الحشدالشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه برابر با هشتم سپتامبر سال ۲۰۲۲ با نظارت ریاست ستاد سازمان الحشدالشعبی و با تلاش‌های زیاد اطلاعاتی و پیگیری‌های دقیق و کسب موافقت قضایی، قهرمانان الحشدالشعبی با ندای لبیک یا حسین برای اجرای یک عملیات پیش‌دستانه گسترده موسوم به «بازدارندگی دوم» به راه افتادند و برنامه‌ای خصمانه علیه امنیت کشورمان و زیارت اربعین را خنثی کردند.»

در ادامه این بیانیه عنوان شده است که حزب منحله بعث در حال مدیریت این برنامه در استان‌های کربلای معلی، بابل، المثنی و الدیوانیه بوده که نیروهای سازمان الحشدالشعبی موفق به انهدام این شبکه شدند.

الحشدالشعبی در پایان با اشاره به اینکه با افراد دستگیرشده طبق قانون رفتار شد، افزود که اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

خبرنگار شبکه خبری العالم در بغداد نیز در این باره گفت: چهار استانی که این عملیات در آنها انجام شد عبارتند از کربلا، بابل، مثنی و قادسیه. در این عملیات اعلامیه های حزب بعث نزد بازداشت شدگان کشف شده است.

وی خاطر نشان کرد که این اشخاص پس از هشدار شخصیت ها و مراکز امنیتی عراق درباره امکان حمله به زوار اربعین بازداشت شدند، البته به رغم این توطئه، راهپیمایی اربعین با امنیت بالایی در حال برگزاری است.








فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها