پیگیری مذاکرات ترسیم مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی، محور دیدار امروز هوکشتاین و میشل عون

پیگیری مذاکرات ترسیم مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی، محور دیدار امروز هوکشتاین و میشل عون
جمعه 18 شهريور 1401 - 15:57

«آموس هوکشتاین» نماینده آمریکایی که مسئولیت مذاکرات غیرمستقیم لبنان و رژیم صهیونیستی در پرونده مرزهای ساحلی طرفین را بر عهده دارد پس از سفر روز گذشته به سرزمین اشغالی رهسپار بیروت شد و با «میشل عون» رئیس جمهور لبنان دیدار و گفتگو کرد.

العالم _ لبنان

آموس هوکشتاین نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای لبنان و رژیم صهیونیستی دقایقی قبل در کاخ بعبدا به دیدار میشل عون رئیس جمهور لبنان رفت.

هوکشتاین روز گذشته نیز در راستای تلاش‌های خود به منظور توافق بیروت و تل آویو در موضوع ترسیم مرزهای ساحل طرفین در دریای مدیترانه با سفر به سرزمین اشغالی با مقامات این رژیم دیدار و گفتگو کرد.

اگرچه هنوز محتوایی از جزئیات این دیدار در رسانه‌ها منتشر نشده است اما برخی منابع خبری به نقل از فرستاده کاخ سفید مدعی شدند که مذاکرات لبنان و رژیم صهیونیستی با هدف دستیابی به توافقی بر سر ترسیم مرزهای ساحلی در آبهای مدیترانه پیشرفت‌های خوبی را به همراه داشته است.

در دیدار عصر امروز هوکشتاین و میشل عون، برخی دیگر از مقامات لبنانی مرتبط با این پرونده از جمله الیاس بوصعب نماینده لبنان در مذاکرات با هوکشتاین و عباس ابراهیم رئیس دستگاه اطلاعات لبنان نیز حضور داشته‌اند.

پربیننده ترین خبرها