گفت‌وگوی امارات و آمریکا درباره حل بحران یمن

گفت‌وگوی امارات و آمریکا درباره حل بحران یمن
جمعه 18 شهريور 1401 - 23:02

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با مشاور دیپلماتیک رئیس امارات دیدار و درباره تحولات یمن گفت‌‌وگو کرد.

العالم _ امارات

«تیموتی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن با «انور قرقاش» مشاور دیپلماتیک رئیس امارات دیدار کرد.

خبرگزاری امارات (وام) با اعلام این خبر افزود که «در این دیدار تلاش‌های بین‌المللی برای پیدا کردن راهکار مسالمت‌آمیز جهت پایان دادن به بحران یمن و توقف درد و رنج انسانی ملت یمن بررسی شد».

قرقاش تلاش‌های آمریکا و جامعه جهانی در خصوص بحران یمن را ستود و بر ضرورت اقدام برای حل‌ و فصل مسالمت‌آمیز بحران این کشور و تقویت فرصت‌های برقراری آتش‌بس دائمی جهت فراهم کردن زمینه راه‌حل سیاسی فراگیر تأکید کرد.

وی گفت: «جامعه جهانی بایستی همه طرف‌های یمنی را به سمت گفت‌وگوی جدی با مشارکت همه ارکان یمن برای پایان دادن به جنگ، خروج یمن از بحران و متوقف کردن درد و رنج ملت یمن، سوق دهد».

فرستاده آمریکا نیز تلاش‌های امارات برای آنچه «کاهش درد و رنج ملت یمن و حمایت از تلاش‌های طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای پایان جنگ در یمن» خواند، قدردانی کرد.

دیدار این دو مقام اماراتی و آمریکایی در حالی است که ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی که از حمایت آمریکا برخوردار است، با وجود برقراری آتش‌بس در یمن، به نقض توافق آتش‌بس ادامه می‌دهد.

در همین ارتباط «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن هفته پیش گفت که ائتلاف سعودی، دو کشتی حامل بنزین متعلق به یمن را توقیف کرده است؛ هر چند که این کشتیها، مجوز ورود به بندر الحدیده را اخذ کرده بودند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها