بلینکن و وزرای خارجه سه کشور اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کردند

بلینکن و وزرای خارجه سه کشور اروپایی درباره ایران گفت‌وگو کردند
شنبه 19 شهريور 1401 - 07:41

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور با وزرای خارجه کشورهای فرانسه، آلمان، و انگلستان در خصوص مسائل بین المللی از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا گفته، «مقابله با چالش‌های ایران» جزو محورهای مذاکرات آنتونی بلینکن با وزرای خارجه سه کشور اروپایی بوده است.

به گفته ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن در ویدئو کنفرانسی با کاترین کولونا، وزیر امور خارجه فرانسه، آنالنا بارباک، وزیر امور خارجه آلمان، و جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلستان همچنین درخصوص سفر اخیرش به اوکراین صحبت کرد.
در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح شده است که وزرای این چهار کشور در خصوص «چالش‌های مرتبط با ایران و تعهد برای همکاری جهت مقابله» با این چالش‌ها، هم رایزنی کردند.
این بیانیه جزییات بیشتری از این مذاکرات ارائه نکرد.
آنتونی بلينکن پیشتر در بروکسل مدعی شده بود که پاسخ ايران به پيشنهاد اتحاديه اروپا برای احيای برجام یک گام رو به «عقب» بود.
وی بدون اشاره به مشکلات متعددی که دولت آمریکا در سالیان اخیر برای ادامه اجرای برجام ایجاد کرده است، اضافه کرد: آخرين پاسخ ايران ما را به عقب می‌برد و ما حاضر نيستيم توافقی را بپذيريم که الزامات حداقلی ما را برآورده نمی‌کند.»

پربیننده ترین خبرها