تلاش آمریکا برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه/ تحریم شرکت‌هایی که نفت روسیه را با قیمت بالاتر بخرند

تلاش آمریکا برای اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه/ تحریم شرکت‌هایی که نفت روسیه را با قیمت بالاتر بخرند
شنبه 19 شهريور 1401 - 09:44

وزارت خزانه‌داری آمریکا با اشاره به ادامه‌داشتن تحریم واردات نفت از روسیه پس از اجرای مکانیسم سقف قیمت، گفت شرکت‌هایی را که نفت روسیه را با قیمت بالا می‌خرند، تحریم می‌کند.

العالم_آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا بامداد شنبه سند راهنمای اجرای مکانیسم محدودیت قیمت نفت روسیه را منتشر کرد.

در این سند آمده است: «آمریکا ممکن است افراد و شرکت‌هایی را که نفت روسیه را با قیمت‌های بالاتر از سقف تعیین شده خریداری می‌کنند، تحریم کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت خزانه‌داری آمریکا در این‌باره گفت: «ما با سایر کشورهای متحد برای تبادل اطلاعات در مورد اعمال محدودیت بر قیمت نفت روسیه همکاری خواهیم کرد».

این وزارتخانه با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت روسیه پس از اجرای مکانیسم سقف قیمت نیز ادامه خواهد داشت، افزود: «ممنوعیت حمل‌ونقل دریایی نفت روسیه از پنجم دسامبر و تحریم حمل‌و‌نقل فرآورده‌های نفتی این کشور از پنجم فوریه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود».

به گزارش فارس، پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه چین تلاش آمریکا برای تحریم صادرات نفت روسیه به چین را محکوم کرده و گفت پکن مداخلات خارجی را بر نمی‌تابد.

«مارکو روبیو» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی گفته بود در راستای قطع تأمین منابع مالی روسیه در جنگ با اوکراین، صادرات نفت این کشور به چین باید تحریم شود.

پربیننده ترین خبرها