هشدار آمریکایی‌ها به اسرائیل درباره آمادگی حزب‌الله برای نبرد

 هشدار آمریکایی‌ها به اسرائیل درباره آمادگی حزب‌الله برای نبرد
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 00:22

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، هشداری را از سازمان جاسوسی آمریکا دریافت کرده است که نشان می‌دهد، حزب الله در رابطه با ضرب الاجل اعلام شده خود جدی است.

العالم-آمریکا

روزنامه عبری زبان معاریو در گزارشی در این رابطه شامگاه جمعه اعلام کرد، سازمان جاسوسی آمریکا در هشدار به تل‌آویو اعلام کرد، حزب الله خود را برای اقدام نظامی علیه اسرائیل آماده می‌کند.

در ادامه این گزارش آورده است، بعد از نشست‌‌هایی عاموس هوکشتاین میانجی آمریکایی ترسیم مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی این برداشت را بیروت به واشنگتن منتقل کرده است که در صورت عدم حل این موضوع حزب الله به التیماتوم خود عمل خواهد کرد.

معاریو که سعی می‌کرد اطلاعات خود را منسوب به روزنامه لبنانی الاخبار کند، نوشت: واشنگتن فشار خود را بر اسرائیل افزوده است زیرا اطلاعاتی از سرویس‌های جاسوسی خود به دست آورده که نشان می‌دهند، حزب الله طی 10 روز گذشته نحوه آرایش نیروهای خود را در لبنان تغییر داده و احتمالا خود را برای انجام عملیات نظامی آماده می‌کند.

به نوشته معاریو، سفر میانجی آمریکایی به لبنان بیش از آنکه ادامه تلاش هایش برای به سرانجام رساندن ترسیم‌های مرزها باشد، اقدامی برای کاهش تشنج بین اسرائیل و لبنان است، زیرا این نگرانی در واشنگتن وجود دارد که احتمالا اقداماتی در شمال (فلسطین اشغالی) به انجام خواهد رسید.

در بخش دیگری از گزارش آمده است، خبرگزاری رسمی لبنان قبل اعلام کرده بود در صورت توافق دولت لبنان با ترسیم مرزها حزب الله دست به اقدامی نخواهد زد.

امری که بیانگر آن است که ظاهرا توافقی بین دو طرف شکل نگرفته است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی در این رابطه از دسترسی به سندی متعلق به فرماندهی منطقه شمالی در رابطه با احتمال تقابل با حزب الله در آینده نزدیک خبر داد.

در این سند تاکید شده که سردار سلیمانی همسان سید حسن نصر الله در افزایش قدرت حزب الله سهیم بود.

همچنین در بخشی دیگری نیز به استیصال تل‌آویو در نحوه تعامل با سید حسن نصر الله هم پرداخته شده و در آن اذعان شده است، حتی در صورت ترور سید حسن نصر الله بازهم احتمالا جانشین او خطرناک تر از او باشد.

این رسانه عبری زبان با اشاره به حضور میانجی آمریکایی در فلسطین اشغالی گفت، در حال حاضر تلاش‌هایی برای ترسیم مرزها در حال انجام است اما این احتمال که تلاش‌های مذکور ما را به سوی یک جنگ بکشانند هم وجود دارد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها