ژنرال رژیم صهیونیستی:

حزب الله در جنگ احتمالی آینده وارد سرزمین اشغالی خواهد شد

حزب الله در جنگ احتمالی آینده وارد سرزمین اشغالی خواهد شد
شنبه 19 شهريور 1401 - 11:09

یک ژنرال ارتش رژیم صهیونیستی با اشاره به آمادگی بالای حزب الله لبنان تصریح کرد که حزب الله در هرگونه جنگی در آینده با نیروی زیادی وارد سرزمین های اشغالی خواهد شد اما تل آویو آماده چنین جنگی نیست.

العالم - جهان اسلام

بنابر گزارش شبکه دوازده رژیم صهیونیستی، "اسحاق بریک"، عضو پیشین کمیته شکایات ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال ذخیره این رژیم در مطلبی نوشت که حزب الله لبنان در هرگونه جنگ احتمالی آینده با تعدادی زیادی از نیروهای خود از مرزها عبور خواهد کرد.

او افزود: ارتش اسرائیل آماده چنین جنگی نیست؛ درحالی که حزب الله هر لحظه و هر روز برای شلیک هزاران موشک و راکت به سمت جبهه داخلی اسرائیل آماده می شود.

این ژنرال صهیونیست در ادامه با بیان اینکه توقع دارد این بار حزب الله لبنان وارد سرزمین های اشغالی شود، بر لزوم آمادگی و تجهیز ساکنان مناطق سرزمین های اشغالی برای هرگونه مقابله در آینده با حزب الله تاکید کرد.

او در بخشی دیگری با اذعان ضمنی به عدم آمادگی جبهه داخلی رژیم صهیونیستی برای نبرد با حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: جبهه داخلی که در آن ۱۰ میلیون نفر به سرمی برند، نیازمند آمادگی حقیقی است تا با هزاران موشک و راکت حزب الله مقابله کند.

اسحاق بریک همچنین گفت که جبهه داخلی برای جنگی دشوارتر از جنگ ۱۹۴۸ آماده نشده است.

او به این هشدارها اکتفا نکرد و ضمن اذعان به ضعف ارتش رژیم صهیونیستی، خطاب به هرتزی هالیوی رئیس ستاد کل ارتش این رژیم گفت که تل آویو نیازمند راه اندازی ارتشی قوی با سطح فنی و نظامی بالا است، ارتش رژیم صهیونیستی باید از تجهیزات و فناوری های سطح بالا و پیشرفته برخوردار شود تا بتواند ناکامی خود را پوشش دهد؛ به ویژه اینکه آموزش ها ناقص است و آموزش به کارگیری فناوری های جدید وارد شده به ارتش انجام نمی شود و در نیروی انسانی حرفه ای نیز کمبود وجود دارد.

بر اساس این گزارش، اسحاق بریک پیش از این در مقاله ای تاکید کرد: اوضاع داخل نیروهای نظامی دشوار است و این اوضاع ممکن است در هر نبردی در آینده به یک فاجعه منجر شود.

او از رئیس جدید ستاد ارتش این رژیم خواست که هیبت ارتش را بازیابد و از هم اکنون برای جنگ در چند جبهه آماده شود.

بریک افزود: هرتزی هالیوی رئیس جدید ستاد ارتش اسرائیل میراث سخت و پیچیده ای را از آویو کوخاوی رئیس ستاد کنونی تحویل می گیرد.

او ادامه داد: ارتش نیاز به بازسازی و اصلاح در همه بخش ها دارد؛ بویژه اینکه از کمبود نیروی انسانی شدید رنج می برد.

به گزارش ایرنا، بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ۱۳ شهریورماه در سخنانی اعلام کرد که «هرتزی هلیوی» رئیس شبعه اطلاعات نظامی رژیم را به عنوان رئیس ستاد ارتش تعیین کرده است.

هلیوی جانشین آویو کوخاوی در این سمت شده است. هلیوی از سال ۲۰۱۴ تا کنون رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی بود.

پربیننده ترین خبرها