تشدید تنش بین ترکیه و یونان

تشدید تنش بین ترکیه و یونان
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 08:21

ترکیه اعلام کرد گارد ساحلی یونان به سوی یک کشتی تجاری در دریای اژه تیراندازی کرده است. ترکیه و یونان در دهه‌های گذشته همواره بر سر مجموعه‌ای از مسائل با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند.

العالم _ ترکیه _ یونان

به نقل از بلومبرگ، ترکیه نیروهای گارد ساحلی یونان را متهم کرد که به سوی یک کشتی تجاری در دریای اژه شلیک کرده‌اند.

تنش بین ترکیه و یونان، دو عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، طی روزهای اخیر افزایش یافته است. نخست‌وزیر یونان، ترکیه را به «قلدری» متهم کرده است.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ساعت ۱۳ و ۲۷ شنبه به وقت محلی، یک کشتی با پرچم کومور با نام «آناتولیان» هنگام حرکت در جنوب غربی بوزجاآدا در آب‌های بین‌المللی هدف تیراندازی دو نیروی گارد ساحلی یونان قرار گرفت.

این خبرگزاری اضافه کرد در پی حضور قایق‌های گارد ساحلی ترکیه، نیروهای گارد ساحلی یونان منطقه را ترک کرده‌اند. طبق این گزارش، ترکیه ضمن اعلام اعتراض خود به این حادثه از مقامات آتن خواست تا این حادثه را بررسی کرده و درباره آن توضیح دهند. این کشتی ۱۸ سرنشین داشته و در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک مقام کشتیرانی یونان نوشته است که این کشتی سیگنالی منتشر نمی‌کرد، بنابراین گارد ساحلی یونان خواستار توقف آن شده بود. به گفته این مقام که خواست نامش فاش نشود، کاپیتان این کشتی بدون توجه به این هشدار به سرعت به حرکت خود ادامه داد و همین موضوع باعث شد که گارد ساحلی تیر هشدار هوایی شلیک کند.

ترکیه و یونان در دهه‌های گذشته همواره بر سر مجموعه‌ای از مسائل، از جمله ادعاهای ارضی در دریای اژه و حد و حدود حریم هوایی خود در این منطقه، با یکدیگر اختلاف داشته‌اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها