فرستاده آمریکا در یمن: خواهان تمدید آتش‌بس هستیم

فرستاده آمریکا در یمن: خواهان تمدید آتش‌بس هستیم
يکشنبه 20 شهريور 1401 - 16:34

فرستاده آمریکا در امور یمن خواستار تمدید آتش‌بس در این کشور پس از پایان مهلت تعیین شده، شد.

العالم_یمن

«تیموتی لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن گفت که ما خواهان تمدید آتش‌بس پس از دوم اکتبر به نفع یمنی‌ها هستیم و این امر نیز ممکن است.

لیندرکینگ در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: حمایت منطقه‌ای و پایبندی سازمان ملل به آتش‌بس وجود دارد و ما برای تقویت آن تلاش می‌کنیم و از حوثی‌ها نیز می‌خواهیم که به آن پایبند باشند.

فرستاده آمریکا در امور یمن همچنین گفت: ما به تمدید آتش‌بس برای توسعه آتش‌بس و افزایش سفرهای هوایی پایبندیم و حوثی‌ها را به بازگشایی جاده‌ شهرها به خصوص جاده تعز دعوت می‌کنیم چرا که این یک مسئله انسانی است.

لیندرکینگ افزود: «ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که حملات به تعز را تکرار نکنند و آن‌ها را به مشارکت در تلاش‌های مربوط به برقراری صلح دعوت می‌کنیم».

وی گفت: وحدت شورای ریاستی یمن عنصری حیاتی برای برقراری صلح در این کشور است که از حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی برخوردار است.

به گزارش فارس، آتش‌بس دو‌ماهه یمن در سیزدهم فروردین‌ماه امسال (۱۴۰۱) آغاز شد؛ اما دوازدهم خردادماه بود که فرستاده سازمان ملل متحد اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر و پس از آن نیز بار دیگر تمدید شود.

اظهارات فرستاده آمریکا در امور یمن در حالی است که ائتلاف سعودی از زمان برقراری آتش‌بس در یمن همچنان به نقض آن ادامه می‌دهد و در همین راستا روز گذشته نیز در پی تیراندازی نیروهای مرزبانی عربستان سعودی، یک زن یمنی به شهادت رسید و کودک او نیز به شدت زخمی شد.

پربیننده ترین خبرها