ادامه تلاش لاپید برای جلوگیری از احیای برجام؛ این بار در آلمان

ادامه تلاش لاپید برای جلوگیری از احیای برجام؛ این بار در آلمان
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 04:51

یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش برای جلوگیری از احیای توافق هسته‌ای به آلمان سفر کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند لاپید در رأس هیأتی شامگاه یکشنبه برای گفت وگو با مقام‌های آلمانی وارد برلین شده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام دیپلماتیک صهیونیستی که ترجیح داد نامش ذکر نشود، تائید کرد که ایران محور مذاکرات هیات اسرائیلی در برلین خواهد بود.

این مقام به خبرگزاری فرانسه گفت: «تداوم هماهنگی مواضع و تأثیرگذاری بر موضع اروپا مهم است زیرا آلمان نقش مهمی در این امر دارد».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه شماری از مقامهای ارشد امنیتی این رژیم قرار است روز دوشنبه قبل از بازگشت به فلسطین اشغالی با «اولاف شولتز» صدراعظم، «آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه و «فرانک والتر اشتاین مایر» رئیس جمهور آلمان دیدار کند.

لاپید روز یکشنبه پیش از سفر به آلمان با تکرار دوباره مواضع این رژیم علیه دستیابی به یک توافق احتمالی هسته‌ای با ایران درچارچوب مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها گفت که تل آویو به دنبال جلوگیری از وقوع چنین امری است.

او افزود: اسرائیل اطلاعات جدیدی را درباره فعالیت ایران در سایت‌های هسته‌ای به اروپایی‌ها داده است.

مقام‌های رژیم صهیونیستی بیش از این نیز بارها تلاش کرده‌اند تا به هر نحوی شده است از جمله طرح اتهام‌های واهی و ساختگی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، بر مذاکرات وین و توافق احیای برجام تاثیر منفی بگذارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته در واکنش به بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی، با اشاره به سابقه همکاری و تعامل سازنده جمهوری اسلامی به عنوان یک عضو مسئولیت‌پذیر معاهده منع اشاعه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بار دیگر بر لزوم اجتناب از سیاسی‌کاری و طرح اتهامات بی‌پایه علیه کشورمان تأکید کرد و یادآور شد که پیشرفت مذاکرات در بسیاری از مقاطع از جمله مقطع اخیر، نتیجه ابتکارات و ایده‌های جمهوری اسلامی ایران بوده است.

وی به طرف‌های اروپایی درباره تأثیرپذیری از فضاسازی‌ طرف‌های ثالثی که از ابتدا مخالف روند مذاکرات بوده و اکنون نیز با همه توان به دنبال به شکست کشاندن مذاکرات هستند، هشدار داد.

کنعانی در این ارتباط افزود: باعث تاسف است که سه کشور اروپایی با این بیانیه نسنجیده، گام در مسیر رژیم صهیونیستی مبنی بر شکست مذاکرات گذاشته‌اند و بدیهی است در صورت تداوم چنین رویکردی، باید مسئولیت نتایج آن را نیز بپذیرند.

وی با یادآوری انفعال طرف‌های اروپایی در ماه‌های اخیر و همچنین اقدام نابجا و سیاسی این کشورها در پایه‌گذاری قطعنامه در شورای حکام آژانس، گفت: به سه کشور اروپایی توصیه می‌شود به جای ورود به فاز تخریب روند دیپلماتیک، برای ارائه راه‌حل جهت پایان دادن به اختلاف نظرهای معدود باقی‌مانده نقش فعال‌تری ایفا کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران همچنان برای نهایی کردن توافق، اراده و آمادگی داشته و بر این اعتقاد است که در صورت وجود اراده لازم و پرهیز از اثرپذیری از فشارهای خارجی، امکان دستیابی سریع به توافق وجود دارد.

پربیننده ترین خبرها