جمهوری آذربایجان از تلفات درگیری با ارمنستان خبر داد

جمهوری آذربایجان از تلفات درگیری با ارمنستان خبر داد
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 11:22

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان را مقصر درگیری‌های شب گذشته خواند و از تلفات باکو در این درگیری‌ها خبر داد.

العالم - آسیا

به دنبال خبرساز شدن درگیری‌های شدید شامگاه دوشنبه ارمنستان و جمهوری آذربایجان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان طرف ارمنستانی را به انجام «اقدامات تحریک‌آمیز گسترده» متهم کرد.

این وزارتخانه با صدور یک بیانیه اعلام کرد: «از اواخر شب ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) واحدهای نیروهای مسلح ارمنستان در مسیرهای داش‌کسن، کلبجر و لاچین در مرز دولتی آذربایجان و ارمنستان اقدامات تحریک‌آمیز گسترده‌ای انجام دادند».

به روایت وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، بر اساس اطلاعات وزارت دفاع این کشور «گروه‌های خرابکار نیروهای مسلح ارمنستان با استفاده از وضعیت کوهستانی منطقه و گسل‌های موجود در دره، در مناطق بین مواضع یگان‌های ارتش آذربایجان و مسیرهای تدارکاتی در جهات مختلف اقدام به مین گذاری کردند».

به گفته وزارت خارجه باکو، «نیروهای مسلح ارمنستان همچنین با انواع تسلیحات از جمله خمپاره به شدت مواضع ارتش آذربایجان را در مناطق داش‌کسن، کلبجر و لاچین هدف قرار دادند».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد که حملات نظامیان ارمنستان «از پرسنل نیروهای مسلح ما تلفات بر جا گذاشت و به زیرساخت‌های نظامی آسیب وارد شده است». این وزارتخانه به تعداد تلفات نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان اشاره‌ای نکرد.

طبق این روایت، ارتش جمهوری آذربایجان علیه مواضع نیروهای نظامی ارمنستان حملات «تلافی جویانه» انجام داده است.

در بیانیه آمده است: «برای جلوگیری از اقدامات تحریک‌آمیز بیشتر نیروهای مسلح ارمنستان و تهدیدات نظامی علیه خاک و حاکمیت کشورمان، برای اطمینان از ایمنی پرسنل نظامی خود از جمله کارگران غیرنظامی فعال در فعالیت‌های زیربنایی در قلمرو منطقه کلبجر و لاچین، از گسترش دامنه درگیری‌های نظامی جلوگیری شد و جهت ساکت کردن نقاط تیراندازی نیروهای مسلح ارمنستان اقدامات تلافی جویانه قطعی توسط یگان‌های ارتش آذربایجان مستقر در این مسیر انجام شد».

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با رد روایت مقام‌های ارمنستان درباره درگیری‌های شب گذشته اعلام کرد: «اطلاعات منتشر شده طرف ارمنستانی مبنی بر اینکه ارتش آذربایجان جمعیت غیرنظامی، تأسیسات و زیرساخت‌ها را هدف قرار داده است، بازتابی در واقعیت ندارد و یکی دیگر از اطلاعات نادرست منتشر شده توسط طرف ارمنستانی است».

در پایان بیانیه وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، این وزارتخانه با هشدار خطاب به ارمنستان تصریح کرد: «مسئولیت اقدامات تحریک آمیز، درگیری‌ها و تلفات بر عهده رهبری نظامی-سیاسی ارمنستان است. از هرگونه اقدام علیه تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان قاطعانه جلوگیری خواهد شد».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها