رویترز: درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مجدد از سرگرفته شده است

رویترز: درگیری‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان مجدد از سرگرفته شده است
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 12:27

خبرگزاری رویترز دقایقی پیش گزارش داد که توافق آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان چند دقیقه بیشتر دوام نیاورد و درگیری‌های مرزی دوباره از سر گرفته شد.

العالم - آسیا

رویترز به نقل از رسانه های جمهوری آذربایجان گزارش داد که باکو و ایروان توافق کرده بودند که از ساعت ۹ صبح به وقت محلی آتش‌بس برقرار شود. با این حال دقایقی پس از برقراری، آتش‌بس شکسته شد.

در پی تیراندازی‌های شدید مرزی نیمه شب گذشته، باکو و ایروان یکدیگر را به اقدام های تحریک آمیز و هدف قرار دادن غیرنظامیان متهم کرده اند.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده که یگان های ارتش ارمنستان به تعدادی از مواضع، پناهگاه ها و استحکامات نیروهای نظامی این جمهوری با خمپاره و دیگر سلاح ها حمله کرده بودند که در نتیجه تلفاتی به نیروها و خساراتی به زیرساخت های نظامی وارد شد.

به ادعای این وزارتخانه، نیروهای ارمنستانی مشغول فعالیت های تجسسی در مرز مشترک و نقل و انتقال جنگ افزار بوده و دوشنبه شب نیز دست به مین گذاری زده بودند.

به گفته وزارت دفاع باکو، واکنش نظامی جمهوری آذربایجان ماهیتی کاملاً محدود و منحصر به اهداف نظامی داشته است.

وزارت دفاع ارمنستان نیز در بیانیه ای خبر داد که اوضاع در مناطق مرزی تا ساعت ۵ بامداد به وقت محلی تغییری نکرده و تیراندازی های شدید که "در نتیجه تحریکات گسترده طرف آذربایجانی آغاز شده"، کماکان ادامه داشته و نیروهای این کشور واکنش متناسبی به آن داده اند.

به ادعای وزارت دفاع ارمنستان، ارتش جمهوری آذربایجان با توپ، خمپاره، پهپاد و جنگ افزارهای سنگین به سوی شهرها و مناطق مسکونی کاپان، گوریس، ایشخاناساز، آرتانیش، سوتک و واردنیس شلیک کرده و زیرساخت های نظامی و غیرنظامی را توامان هدف قرار داده است.

وزارت دفاع ارمنستان با اعلام تلفات در میان طرف ارمنستانی، سران نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان را مسئول اوضاع فعلی و تحولات آتی دانست.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها