مانع‌تراشی آمریکا برای حضور روسیه در نشست سازمان ملل

مانع‌تراشی آمریکا برای حضور روسیه در نشست سازمان ملل
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 14:58

همزمان با برگزاری هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که تحریم‌های آمریکا برای سفر دیپلمات‌های این کشور به نیویورک، مانع ایجاد کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری تاس، "ماریا زاخارووا" امروز چهارشنبه گفت: تعداد قابل توجهی از اعضای هیات همراه "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه هنوز روداید خود را برای سفر به نیویورک دریافت نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه دیپلمات‌های روسیه به دلیل تحریم‌ شرکت‌های هواپیمایی روسی توسط آمریکا با مشکلات حمل و نقل روبه‌رو هستند، تاکید کرد: انتظار داریم که طرف آمریکایی این موانع را برطرف کند چرا که خودش آن‌ها را ایجاد کرده است.

به موجب موافقت نامه سال ۱۹۴۷ درخصوص سازمان ملل متحد، آمریکا متعهد است که به صورت کلی به دیپلمات‌های خارجی اجازه ورود به سازمان ملل را بدهد، این درحالی است که واشنگتن مدعی است این امکان را دارد که صدور روادید را به علل مختلف چون امنیت، تروریسم و سیاست خارجی متوقف کند.

بنابر اعلام وزارت خارجه روسیه، لاوروف و تنها تعدادی از اعضای هیات همراه وی روادید سفر به آمریکا برای شرکت در نشست سازمان ملل را دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا، هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر (۲۹ شهریور تا ۴ مهر) برای مدت ۶ روز در مقر این نهاد بین المللی در نیویورک برگزار خواهد شد.

قرار است سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه ۲۴ سپتامبر در این مجمع سخنرانی کند.

این نخستین گردهمایی رهبران و سران جهان در مقر سازمان ملل پس از شیوع بیماری همه گیر کووید -۱۹ (ویروس کرونا) در سال ۲۰۱۹ است.

پربیننده ترین خبرها