وزیر خارجه امارات وارد تل آویو شد

وزیر خارجه امارات وارد تل آویو شد
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 00:45

خبرگزاری رسمی امارات عربی متحده از سفر وزیر خارجه این کشور به سرزمین اشغالی خبر داد.

العالم - امارات

«عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات عربی متحده برای اولین بار شامگاه چهارشنبه در یک سفر رسمی وارد تل آویو پایتخت رژیم صهیونیستی شد.

به نوشته خبرگزاری رسمی امارات، این سفر چند روز به طول خواهد انجامید و قرار است بن زاید در مراسم دومین سالگرد امضای توافق سازش موسوم به «توافق ابراهیم» میان امارات و رژیم صهیونیستی شرکت کند.

وزیر خارجه امارات همچنین با مقامات رژیم صهیونیستی در خصوص مسائل مورد اهتمام دو طرف و روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها گفت‌و‌گو کند.

امضای توافق عادی‌سازی امارات با رژیم صهیونیستی با میانجی‌گری «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۰ انجام شد؛ که بعد از آن بحرین، مغرب و سودان نیز به این روند پیوستند. از آن زمان به این سو دو طرف برای گسترش روابط خود در زمینه‌های مختلف تلاش کرده و بارها مقامات صهیونیست به ابوظبی سفر کرده‌اند.

«امیر حایک» سفیر رژیم صهیونیستی در امارات نیز در دومین شهریور ماه گفت که سفارت این رژیم به مقر دائم آن در ابوظبی منتقل شده است. وی در حساب توئیتر خود با اشاره به انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به مقر دائم در ابوظبی افزود : «پس از این کار سخت ما اکنون مفتخر، خوشحال و هیجان‌زده هستیم».

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها