توافق آتش‌بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان

توافق آتش‌بس ارمنستان و جمهوری آذربایجان
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 08:06

یک مقام امنیتی ارمنستان اعلام کرد که ایروان و باکو بر سر آتش‌بس جهت پایان‌دادن به خشونت‌های دو روز اخیر به توافق رسیده‌اند.

العالم - آسیا

منابع محلی بامداد پنجشنبه از توافق ارمنستان و جمهوری آذربایجان برای توقف درگیری‌های اخیر خبر دادند، یک مقام امنیتی ارمنستان اعلام کرد که ایروان و باکو بر سر آتش‌بس جهت پایان‌دادن به خشونت‌های دو روز اخیر به توافق رسیده‌اند.

به نوشته وبگاه ریانووستی، «آرمن گرِگوریان» دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان در گفتگویی تلویزیونی گفت، با مشارکت جامعه بین‌المللی، امکان دستیابی به توافق در مورد آتش‌بس حاصل شد.

پیش از این، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که اعضای شورای امنیت از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهند هرچه سریعتر به درگیری‌ها پایان داده و آتش‌بس برقرار کنند.

بامداد سه‌شنبه بود که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان رخ داد که به گفته وزارتخانه‌های دفاع دو طرف، چند نقطه در مرز شاهد تیراندازی و تبادل آتش بود. روز بعد، جمهوری آذربایجان خبر داد که در تبادل آتش اخیر با ارمنستان، ۵۰ نفر از نظامیان این کشور کشته شده‌اند.

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز شامگاه چهارشنبه به نمایندگان پارلمان این کشور گفت که در نتیجه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان، شمار کشته‌های ارمنستانی به ۱۰۵ نفر رسیده است.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها