نظرسنجی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد؛

عدم دستیابی احزاب به اکثریت کنست و ادامه بن بست سیاسی

عدم دستیابی احزاب به اکثریت کنست و ادامه بن بست سیاسی
پنج‌شنبه 24 شهريور 1401 - 18:25

بر اساس آخرین نظرسنجی انجام شده در اراضی اشغالی همچنان هیچ یک از جریان‌های راست به رهبری نتانیاهو و جریان ائتلاف دولت کنونی نمی‌توانند اکثریت کنست آینده که انتخابات آن قرار است در ماه نوامبر برگزار شود را به دست آورد.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ نتایج نظرسنجی شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که اردوگاه راستگرایان به رهبری نتانیاهو مجموعاً 59 کرسی کنست آینده را به دست خواهد آورد در حالی که این تعداد برای احزاب حاضر در ائتلاف دولتی کنونی 56 کرسی خواهد بود و 5 کرسی باقیمانده نیز سهم لیست مشترک است.

در این نظرسنجی احزاب لیکود 31 کرسی را از آن خود می‌نماید و پس از آن حزب یش عتید به رهبری یاییر لاپید 24 کرسی و لیست صهیونیسم مذهبی نیز 13 کرسی را به خود اختصاص خواهد داد.

ائتلاف اردوگاه ملی به ریاست بنی گانتس وزیر جنگ 13 کرسی را به دست می‌آورد در حالی که حزب شاس با 8 کرسی و یهودت هتوراه با 7 به عنوان احزاب وابسته به جریان حریدیم در کنست آینده حاضر خواهند شد.

بخش دیگری از نتایج این نظرسنجی بیانگر آن است که حزب اسرائیل بیتنا به ریاست آویگدور لیبرمن وزیر دارایی اسرائیل 6 کرسی را به دست خواهد آورد و هر کدام از احزاب کار و میرتس نیز 5 کرسی را تصاحب می کنند در حالی که لیست متحد 4 کرسی پارلمان آینده اسرائیل را اشغال خواهد کرد.

46 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نتانیاهو را بهترین فرد برای تصدی پست نخست وزیری دانسته در حالی که این میزان برای لاپید 29 و برای گانتس 26 درصد بوده است.

پربیننده ترین خبرها