مقام عراقی: 2 هزار خودروی ارتش، در حال جابجایی زائران است

مقام عراقی: 2 هزار خودروی ارتش، در حال جابجایی زائران است
شنبه 26 شهريور 1401 - 19:51

معاون رئیس ستاد مشترک ارتش عراق خبر داد که بیش از دو هزار خودروی متعلق به ارتش، در حال انتقال زائران است.

العالم - عراق

«قیس خلف المحمداوی» معاون رئیس ستاد مشترک ارتش عراق امروز شنبه گفت که مراسم زیارت اربعین امسال بی‌سابقه بود؛ زیرا تعداد بسیار زیادی از زائران شرکت کردند.

پایگاه خبری "بغداد الیوم" به نقل از المحمداوی گزارش داد، تشکیلات مختلف ارتش عراق در این مراسم، تلاش بسیار زیادی کردند و بیش از دو هزار خودروی متعلق به ارتش، در حال انتقال زائران است.

وی در پایان گفت که با نظارت ستاد عملیات کربلای معلی، روند انتقال زائران، به خوبی در حال انجام است.

نظامیان ارتش عراق طی روزهای اخیر با حضور گسترده در مسیر زائران تمام تلاش خود را برای حفظ نظم و امنیت زائران به کار گرفته‌اند. پیش از این ارتش عراق و الحشد الشعبی از بسیج تمام امکانات خود برای حفظ امنیت زائران خبر داده بودند.

از سوی دیگر «علی شبر» سخنگوی آستان مقدس امام حسین علیه السلام، یکشنبه گذشته پیش‌بینی کرد که مراسم اربعین امسال، بزرگترین مراسم در طول تاریخ عراق باشد.

وی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که شمار زیادی از زائران به همراه خیل عظیمی از زائران با پای پیاده و شمار زیادی از زائران کشورهای دیگر وارد کربلا شده‌اند.

این در حالی است که پنجشنبه پیش، «احمد وحیدی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه او وارد عراق شد و با شماری از مقامات سیاسی و ارشد این کشور از جمله شخص «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از دفتر الکاظمی گزارش داد، در این دیدار، روابط دوجانبه بین دو کشور همسایه، راه‌های تقویت همکاری دوجانبه و حمایت از هماهنگی مشترک در زمینه‌هایی بررسی شد که به سود ملت های ایران و عراق است.

در این نشست همچنین تلاش های الکاظمی برای مهار بحران سیاسی کنونی عراق از طریق ابتکار عمل «گفت‌وگوی ملی» بررسی شد تا راهکارهایی پیدا شود که ثبات و امنیت عراق را تضمین کند.

در این دیدار تلاشهای طرف عراقی در زمینه تسهیل ورود زائران ایرانی اربعین، سازماندهی، اقامت و حمایت از آنها بررسی شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها