الغنوشی و معاونش فردا در دستگاه قضایی تونس حاضر می شوند

الغنوشی و معاونش فردا در دستگاه قضایی تونس حاضر می شوند
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 10:32

مقامات جنبش النهضه تونس گفتند که پلیس این کشور راشد غنوشی و علی العریض از رهبران این حزب، را برای تحقیقات درباره فعالیت در «کانون های تنش آفرین» احضار کرده است.

العالم - تونس

رویترز -- غنوشی روز دوشنبه در برابر تحقیقات پلیس حاضر خواهد شد.

یکی از رهبران جنبش النهضه پنجشنبه گذشته به العربی الجدید اعلام کرد که سوء استفاده سیاسی این پرونده را تماماً در برگرفته است، هدف اصلی آن خدشه دار کردن این جنبش از طریق اقدامات نمایشی است تا بدینوسیله اذهان عمومی از اتفاقات جاری به ویژه چالش های پیش روی قیس سعید، منحرف شود.

واحد ملی تحقیقات ضد تروریسم تونس چهارشنبه گذشته حبیب اللوز، معاون سابق جنبش النهضه و رئیس انجمن دعوت و اصلاحات را در شهر صفاقس به ظن فعالیت در شبکه های تنش را دستگیر کرد.

دادستانی عمومی در بخش قضایی مبارزه با تروریسم دوشنبه گذشته، محمد فریخا نماینده سابق النهضه، تاجر و صاحب یک شرکت هواپیمایی را نیز در راستای تحقیقات دستگیر کرد.

دادستانی عمومی در بخش قضایی ضد تروریسم همچنین رئیس سابق فرودگاه بین المللی تونس را برای 5 روز بازداشت کرده است، براساس این گزارش مدت بازداشت وی قابل تمدید است

این اقدامات در راستای تحقیقات پیرامون افراد مورد سوء ظن به فعالیت در شبکه هایی است که تونس را به کانون های تنش آفرین و تروریستی در خارج از کشور می فرستند.

پربیننده ترین خبرها