تظاهرات سراسری علیه بنیامین نتانیاهو به خشونت کشیده شد

تظاهرات سراسری علیه بنیامین نتانیاهو به خشونت کشیده شد
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 12:44

تظاهرات سراسری علیه بنیامین نتانیاهو رئیس ائتلاف راستگرایان رژیم صهیونیستی با حمله طرفداران او به تظاهرات‌کنندگان به خشونت کشیده شد.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» -- حداقل ۱۰۰ نقطه مرکزی و اصلی (پل ها و تقاطع های مناطق و شهرها) از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی شاهد تظاهرات سراسری علیه نتانیاهو بود.

در شهر صهیونیست نشین «هودهشارون» در حومه تل‌آویو، گروهی سوار بر موتورهای چهارچرخ به تظاهرکنندگان حمله و آنها را با کلاه ایمنی و مشت زخمی کردند.

این رسانه صهیونیست از آسیب دیدن برخی از تظاهرات کنندگان به خاطر به زمین‌ افتادن خبر داد و نوشت: پلیس منطقه اعلام کرده که پرونده‌ای برای تحقیق درباره عوامل پشت صحنه این حوادث گشوده است.

رهبران این تظاهرات ضدنتانیاهو تصریح کردند: تا زمانی که ماشین سم‌پاشی نتانیاهو در حال نفرت‌پراکنی و تشویق به تندروی است، رخ دادن چنین خشونت‌هایی طبیعی است.

تظاهرکنندگان بر تداوم تظاهرات و اعتراض برای جلوگیری از بازگشت نتانیاهو به قدرت تاکید کردند.

سازمان صهیونیستی موسوم به «اسرائیلی ها نگران سرنوشت اسرائیل» از سازمان‌دهندگان این تظاهرات‌ها در بیانیه‌ای اعلام کرد: تشکیل کابینه ای به ریاست نتانیاهو فاجعه‌ای برای آینده اسرائیل خواهد بود.

این سازمان صهیونیستی با اشاره به شکست نتانیاهو در انتخابات گذشته این رژیم تصریح کرد: ما در گذشته نتانیاهو را شکست دادیم و دوباره هم این کار را خواهیم کرد.

در تظاهرات‌های گذشته در سرزمین‌های اشغالی نیز بسیاری از تظاهرکنندگان به خاطر حمله هواداران نتانیاهو با سنگ زخمی و به بیمارستان منتقل شده بودند.

با افزایش نگرانی از خشونت‌ها در سرزمین‌های اشغالی، «عومیر بارلیف» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پرتاب سنگ به سمت تظاهرکنندگان را اقدامی تروریستی دانست.

رژیم صهیونیستی در چهار سال گذشته، پنج انتخابات برگزار کرده اما به خاطر بی‌ثباتی سیاسی، هیچ ائتلافی نتوانسته کابینه‌ای فراگیر تشکیل دهد و کابینه‌های ائتلافی به شدت شکننده بوده و منحل شده‌اند.

رقابت اصلی در انتخابات پارلمانی ماه نوامبر بین ائتلاف چپگرایان به رهبری یائیر لاپید نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی و نتانیاهو رهبر راستگرایان خواهد بود. پیش بینی می شود که روند شکنندگی کابینه های ائتلافی این رژیم بعد از انتخابات ماه نوامبر نیز ادامه یابد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها