عصائب خواستار تشکیل وزارتخانه برای مدیریت زیارت عتبات عالیات شد

عصائب خواستار تشکیل وزارتخانه برای مدیریت زیارت عتبات عالیات شد
يکشنبه 27 شهريور 1401 - 15:12

جنبش عصائب اهل الحق عراق خواستار تشکیل وزارت مخصوص مدیریت زیارت عتبات عالیات شد.

العالم - عراق

«نعیم العبودی» سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز (یکشنبه) در صفحه توئیتر خود خواستار تشکیل وزارتخانه‌ای برای مدیریت زیارت عتبات مقدس عالیات شد.

او نوشت: «صحنه عظیم زیارت اربعین در خیابان‌های کربلا تجلی یافت و جمعیتی حدود ۲۱ میلیون نفر حضور یافتند که سه میلیون نفرشان غیر عراقی بود و این بزرگترین تجمع انسانی در طول تاریخ است».

العبودی در ادامه تأکید کرد که این میزان زائر موجب شده است تا زیارت اربعین جنبه بین‌المللی پیدا کند و از این رو می‌طلبد تا وزارتی مخصوص اداره زیارت عتبات عالیات و توسعه برنامه‌ها در این خصوص تشکیل شود.

پیاده‌روی و مراسم زیارت اربعین حسینی روز گذشته در حالی پایان یافت که بر اساس بیانیه رسمی آستان مقدس حضرت اباالفضل (ع)، شمار زائران اربعین امسال (۱۴۴۴ هـ.ق) به بیش از ۲۱ میلیون نفر رسید.

دبیرخانه عتبه مقدس عباسی (آستان قدس عباسی) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شمار زائران امسال بر اساس سامانه شمارش الکترونیک نصب‌شده در ورودی‌های شهر کربلای معلی، ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر بود.

در بیانیه آستانه قدس عباسی، همچنین جدولی برای مقایسه شمار زائران اربعین ۱۴۰۱ در کربلاء با سال‌های گذشته، آمده است که نشان می‌دهد شمار زائران امسال در مقایسه با سال پیش پنج میلیون افزایش داشته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها