دستور آماده‌باش به نظامیان آمریکایی در اروپا

دستور آماده‌باش به نظامیان آمریکایی در اروپا
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 06:28

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواستار آماده باش و احتیاط نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به خاطر آنچه که او شکست‌های اخیر روسیه در اوکراین خوانده است، شد.

العالم - آمریکا

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد کل ارتش آمریکا خواستار آماده باش و احتیاط نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا به خاطر تحولات اخیر در جنگ اوکراین شد.

براساس گزارش نیوزویک، میلی در جریان بازدید از نظامیان آمریکایی در پایگاه این کشور در لهستان که با هدف کمک با اوکراین در جنگ با روسیه انجام شده است گفت، واکنش روسیه به ناکامی‌های اخیر در اوکراین قابل پیش بینی نیست و از نیروهای آمریکایی خواست در این شرایط هوشیار باشند و آمادگی خود را حفظ کنند.

وی در عین تاکید بر آمادگی و هوشیاری تاکید کرد که نظامیان آمریکایی مستقر در اروپا تحت خطر فزاینده قرار ندارند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه مدعی شد: جنگ در حال حاضر برای روسیه خیلی خوب پیش نمی رود. بنابراین بر ما واجب است که آمادگی و هوشیاری بالای خود را حفظ کنیم. در هر جنگی شما با درجه بالای اطمینان نمی‌توانید پیش بینی کنید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

گفته می‌شود مارک میلی برای بازدید از سامانه‌های پدافندی مختلف آمریکا در لهستان از ای پایگاه نظامی بازدید کرده است و از خبرنگاران خواسته شده است که به دلایل امنیتی اسم این پایگاه را در گزارش خود ذکر نکنند.

سفر میلی به نزدیکی مرزهای اوکراین درحالی انجام شده است که تنش لفظی میان رهبران آمریکا و روسیه طی روزهای اخیر شدیدا افزایش یافته است.

جو بایدن در مصاحبه با برنامه ۶۰ دقیقه شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» به همتای روس خود درباره هرگونه استفاده از سلاح اتمی یا شیمیایی در اوکراین هشدار داد و گفت: این کار را نکن، این کار را نکن، این کار را نکن. شما چهره جنگ را تغییر خواهید داد، چیزی که از زمان جنگ جهانی دوم سابقه نداشته است.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اما به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا پاسخ داد و اعلام کرد که استفاده مسکو از سلاح اتمی طبق شرایط مندرج در دکترین امنیت ملی این کشور انجام خواهد شد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند که سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور به سخنان هشدارآمیز جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا درباره ادعای استفاده احتمالی مسکو از سلاح اتمی در اوکراین واکنش نشان داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها