انتقاد شدید جنبش النهضه از رئیس جمهور این کشور

انتقاد شدید جنبش النهضه از رئیس جمهور این کشور
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 10:29

جنبش النهضه در تونس رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که برای ضدیت با مخالفان، «موضوعاتی فریبکارانه» را دستاویز قرار داده است.

العالم _ تونس

جنبش النهضه در تونس در پی احضار و بازجویی از راشد الغنوشی رئیس این جنبش و علی العریض معاون وی، قیس سعید رئیس جمهور این کشور را متهم کرد که «موضوعاتی فریبکارانه» را برای ضدیت با مخالفان به کار گرفته است.

موضوع به شبکه های اعزام نیرو برای جنگ در سوریه مربوط می شود و این در حالی است که جنبش النهضه که پس از انتخابات 2011 در پی انقلاب در تونس، به حکومت رسید، هرگونه ارتباط با این شبکه ها را رد کرده است.

این جنبش در بیانیه ای اعلام کرد چنین اتهاماتی نشان دهنده روش خطرناک قدرت کودتا و تلاش های آن برای هدف قرار دادن مخالفان است. قدرت کودتا تلاش می کند از طریق موضوعات فریبکارانه، دستگاه قضایی را تحت فشار قرار دهد و آن را به نفع خود به کار گیرد.

جنبش النهضه همچنین در بیانیه خود رئیس جمهور این کشور را متهم کرده است که تلاش می کند با طرح چنین اتهامات واهی، افکار عمومی را در تونس از مشکلات اقتصادی و معیشتی منحرف کند.

احضار و بازجویی شامل دو نماینده جنبش النهضه نیز می شود؛ یکی حبيب اللوز که تاجر است و محمد فريخه که رئیس شركت هواپیمایی خصوصی “سيفاكس” است. این دو نفر نیز متهمند که جوانان تونسی را برای پیوستن به گروه های تروریستی در سوریه، به طور مرتب با هواپیما به ترکیه منتقل کرده اند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها