درگذشت مهسا امینی و چند نکته

درگذشت مهسا امینی و چند نکته
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 19:27

چند روزی است مساله درگذشت "مهسا امینی" درصدر خبرهای داخلی و البته خارجی قرار گرفته است.

العالم _ ایران / سیاسی

در داخل هم مردم و هم مسئولان بر ضرورت رسیدگی دقیق و موشکافانه به این پرونده تاکید دارند و در خارج از مرزها بیشتر رسانه های مخالف می کوشند تا با استفاده سوء از این ماجرا و مستمسک قرار دادن آن به زعم خود جمهوری اسلامی و در واقع اسلام را مشمول تصفیه حساب قرار دهند.

در اینکه این ماجرا قلوب ایرانیان را به شکلی ویژه جریحه دار کرده است هیچ شکی نیست و ضرورت پیگیری آن تا روشن شدن دقیق ابعاد ماجرا در واقع وظیفه ای ملی و دینی است. رییس جمهور در اولین واکنش به این ماجرا ضمن همدلی با خانواده مرحومه تاکید کرد دستور رسیدگی جدی صادر کرده، دو قوه قضاییه و مقننه نیز تمام قد عهده دار پیگیری ماجرا شده اند تا این جای کار یعنی آنکه جمهوری اسلامی بیش از هر کس در این ماجرا احساس مسئولیت می کند و طبعا در سایه این عزم راسخ می توان آینده این پرونده را روشن ارزیابی کرد.

در این میان و در شرایطی که دستیابی به روایتی مستند و همه جانبه از آنچه در این ماجرا حادث شده است اندکی زمانبر است اما توجه به چند نکته ضروری است:

نخست اینکه در ماجرای درگذشت مهسا امینی در حالی که روایت پلیس و مستندات موجود حکایت از آن دارد که تخلفی حادث نشده است اما نظام به این روایت بسنده نکرده و به منظور آنکه هیچ حقی از هیچ شهروندی ضایع نشود دستور رسیدگی و تحقیق همه جانبه و البته "مستند" در خصوص آن را صادر کرده است.

دوم اینکه در همین شرایط نحوه برخورد مخالفان و معاندان اسلام و جمهوری اسلامی با این مساله به ویژه در ورای مرزها حکایت از آن دارد که این افراد و مجامع نه در طلب کشف و پاسداشت حقیقت ماجرا که عمدتا متوجه حمله به اسلام و نظام اسلامی با بهانه درگذشت مرحوم مهسا امینی هستند. بدیهی است اصرار این جمعیت در این ماجرا بزرگنمایی ابعاد مساله در سایه قضاوت های پیشینی است تا در سایه آن پیش از آنکه ابعاد دقیق حادثه روشن شود و یا مقصران احتمالی ماجرا مشخص گردند جمهوری اسلامی و اسلام و آموزه ای اسلامی محکوم و مستوجب عقاب و دشمنی معرفی شوند. کافی است در این خصوص به جنس و همچنین رویکرد گروه های علی الاغلب چند ده نفره ای که مدعی ماجرای به زعم خود قتل مهسا شده اند! توجه شود تا اهداف ایشان از پیگیری آن معلوم شود.

کلام آخر آنکه امروز فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مقابل دوربین های رسانه های مختلف و با اطمینان اظهار داشت هیچ برخورد فیزیکی با مرحومه مهسا صورت نگرفته است. با این اعلام صریح و قطعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در مقابل افکار عمومی ایشان در واقع بر رویکرد اصلاحی و ایجابی پلیس تاکید کرد و همچنین امادگی این نیرو را برای همکاری اساسی در رفع هرگونه شبهه و سوالی در این خصوص اعلام داشت.

پربیننده ترین خبرها