یهودی سازی مدارس قدس و اعتراض فلسطینیان

یهودی سازی مدارس قدس و اعتراض فلسطینیان
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 22:55

مدارس قدس امروز مخالفت خود را با اعمال شیوه های آموزشی صهیونیستی که حاوی تحریف تاریخ فلسطین است و حذف شیوه های آموزشی فلسطینی اعلام کردند.  

العالم – تحلیل روز

دانش آموزان فلسطینی در این چارچوب در پاسخ به فراخوان کمیته مرکزی اولیا و مربیان در مدارس قدس و فراخوان نیروهای ملی و اسلامی در این شهر از رفتن به مدارس خودداری کردند.

نیروهای ملی و اسلامی در بیانیه ای از موسسات بین المللی خواستند تا با عمل به مسئولیت های خود مانع تحقق این توطئه اسرائیلی در مدارس قدس شده و از مؤسسات آموزشی و دانش آموزان این شهر حفاظت کنند.

از سال 2018، شهرداری صهیونیستی قدس و وزارت معارف رژیم صهیونیستی بودجه ای به مبلغ 700 میلیون شیکل برای یهودی سازی آموزش در مدارس فلسطینی اختصاص داده است.

انجمن اولیاء و مربیان قدس با انتشار بیانیه ای بر حق ثابت مردم فلسطینی در زمینه انتخاب نوع و شیوه های آموزشی تاکید کرد.

اتحادیه معلمان فلسطین نیز بر تعهد خود به اعتصاب در تمامی مدارس و دفاتر آموزشی استان قدس تاکید کرد و از دانش آموزان، معلمان و کارمندان خواست به مدارس و محل کار خود نروند.

جنبش فتح خواستار پایبندی به اعتصاب دوشنبه و فراخوان نیروها و گروههای مردمی ملی و اسلامی در قدس علیه شیوه های آموزشی صهیونیستی شد.

محمد ربیع سخنگوی جنبش در قدس گفت: تلاش برای تحمیل برنامه درسی اسرائیلی توسط مقامات صهیونیست در چارچوب یهودی‌ سازی و و نابود سازی هویت ملی فلسطینی در این شهر انجام می شود.

سایت های محلی فلسطینی با انتشار تصاویر مدارس قدس گزارش دادند که این مدارس بسته شده و حدود 100 هزار دانش آموز فلسطینی در چارچوب اعتصاب به مدارس نرفتند.

توطئه رژیم صهیونیستی برای تحمیل شیوه های آموزشی خود در مدارس فلسطینی پس از شکست کشورهای عربی در جنگ 1967 آغاز اما به خاطر مقاومت مردم فلسطین به ویژه دانش آموزان با شکست مواجه شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها