رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت شماری از مبارزان حماس در کرانه باختری شد

رژیم صهیونیستی مدعی بازداشت شماری از مبارزان حماس در کرانه باختری شد
دوشنبه 28 شهريور 1401 - 23:04

رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی شدند، یک گروه از مبارزان فلسطینی عضو حماس را که مشغول تدارک برای انجام عمیات مسلحانه بودند، در شمال و جنوب کرانه باختری دستگیر شدند.

العالم _ فلسطین اشغالی

رسانه‌های عبری زبان ادعا کردند، شماری از فعالان جنبش حماس که در نوار غزه حضور دارند موفق شدند، 7 فلسطینی ساکن کرانه باختری را برای تشکیل هسته مبارزات مسلحانه سازمان دهی کنند.

به نوشته روزنامه یدیعوت احارانوت، یکی از فعالان حماس، موفق شد 7 نفر از فعالان حماس ساکن استان‌های الخلیل و نابلس را سازمان دهی کرده و به آنها ماموریت تشکیل زیر ساخت‌های نظامی وابسته به این جنبش را جهت انجام عملیات مسلحانه همچون تیر اندازی و انفجار بمب علیه نظامیان اسرائیلی و مهاجران شهرک نشین بدهد.

براساس گزارش منتشر شده در این رسانه عبری زبان بازداشت شدگان در الخلیل عبارتند از مصعب هیمونی، احمد ابو داوود، عز الدین الزین، عماد ابو خلف و عبدالله القواسمی هستند در حالی که دو نفر دیگر به نام‌های مامون و کمال حننی در روستای بیت فوریک در شرق نابلس دستگیر شدند.

به زعم احارانوت تمامی این افراد از طریق شبکه‌های اجتماعی جذب و سازمان دهی شدند.

براساس روایت رسانه‌های صهیونیستی افراد مذکور کمک مالی و اطلاعات مربوط به نحوی ساخت بمب را هم از فعالان حماس دریافت کرده و توانستند چند قطعه سلاح هم خریداری کنند.

چند ساعت بعد نیز سرویس اطلاعات عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) طی بیانیه‌ای که رسانه‌های این رژیم آن را منتشر کردند ادعا کرد، یگان‌های از ارتش و پلیس اسرائیل 7 فعال عضو حماس را در مناطق الخلیل و نابلس دستگیر کردند، این افراد مشغول طراحی برای انجام عملیات مسلحانه علیه مهاجران شهرک نشین و نیروهای ارتش بودند.

لازم به ذکر است جنبش جهاد اسلامی فلسطین چندین ماه است که موفقیت خود را در ایجاد زیر ساخت‌های مبارزه مسلحانه در کرانه باختری تحت عنوان گردان جنین و پس از آن گردان نابلس به منصه ظهور رسانده و به گفته رهبران این گروه مبارز فلسطینی توانسته بسیاری مبارزان فلسطینی از دیگر گروه‌های فلسطینی را در چارچوب مبارزه مسلحانه علیه رژیم صهیونیست همسو کند، امری که رژیم صهیونیستی را به شدت وحشت زده کرده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها