بلینکن خواستار تمدید آتش‌بس در یمن شد

بلینکن خواستار تمدید آتش‌بس در یمن شد
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 07:36

آتش‌بس میان گروه‌های درگیر در یمن 10 مهر پایان می‌یابد.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، در نیویورک با رشاد العلیمی، رئیس شورای ریاستی یمن تحت حمایت عربستان دیدار و در مورد لزوم تمدید آتش بس با میانجیگری سازمان ملل تا 2 اکتبر (10 مهر) با وی گفتگو کرد.

آتش بس با میانجیگری سازمان ملل بین دولت فراری یمن و دولت حاکم بر بخش بزرگی از این کشور از جمله صنعا عمدتاً از آوریل برقرار بوده است. سازمان ملل تلاش می کند تا این توافق آتش بس را که در اوایل اکتبر منقضی می شود، تمدید کند و گسترش دهد.

وزارت امور خارجه افزود آتش بس «آرامش و امید مورد نیاز را در عین بهبود زندگی میلیون ها یمنی در سراسر کشور به ارمغان آورده است».

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه و العلیمی بر حمایت خود از گام‌های بیشتر در قالب آتش‌بس، از جمله باز کردن جاده‌ها در تعز و سایر مناطق، گسترش پروازهای تجاری از فرودگاه صنعا، و تضمین پرداخت حقوق به ده‌ها هزار معلم و پرستار و سایر کارمندان دولت که سال‌هاست بدون حقوق کار کرده اند، تاکید کردند.

وزارت امور خارجه پس از این نشست اعلام کرد بلینکن همچنین بر حمایت آمریکا از شورای رهبری ریاستی یمن تاکید کرد.

هفته گذشته، منابعی به رویترز گفتند که شکاف‌ها در شورای جدید ریاست‌جمهوری یمن، تصویب اصلاحات مورد نیاز برای باز کردن کمک‌های مالی 3 میلیارد دلاری عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به تاخیر انداخته است.

پربیننده ترین خبرها