دومین کنفرانس بغداد، محور مذاکرات وزیران خارجه عراق، اردن و فرانسه

دومین کنفرانس بغداد، محور مذاکرات وزیران خارجه عراق، اردن و فرانسه
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 10:53

وزیران خارجه عراق، اردن و فرانسه برگزاری دومین "کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت" را بررسی کردند.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه عراق اعلام کرد، فواد حسین، وزیر خارجه این کشور با ایمن الصفدی و کاترین کولونا، همتایان اردنی و فرانسوی خود برگزاری دومین کنفرانس "بغداد برای همکاری و شراکت" را بررسی کرد که قرار است این بار در امان تشکیل شود. هنوز زمان برگزاری این کنفرانس اعلام نشده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست سه جانبه که در حاشیه هفتاد و هفتمین دور از نشست های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، مقدمات مربوط به دستورکارها و اهداف کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت.

هدف از کنفرانس بغداد تداوم گفتگو میان کشورهای مربوطه، ایجاد همکاری و ثبات در منطقه، ایجاد مشارکت های اقتصادی و حفظ عراق در برابر تهدیدهای خارجی است.

در این بیانیه آمده است که در پایان نشست سه جانبه فواد حسین به همتایان اردنی و فرانسوی خود پیشنهاد کرد که دبیرخانه کنفرانس در جلسه بعد مشترک بوده و توسط عراق مدیریت شود.

نخستین دور از «کنفرانس بغداد برای همکاری و شراکت» ششم شهریور ۱۴۰۰ برگزار و شرکت‌کنندگان بر حمایت از عراق در بسیاری از زمینه‌ها ازجمله مقابله با تروریسم و کمک به بازسازی عراق تاکید کردند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها