دیدار نماینده ناتو با فرمانده ارتش عراق

دیدار نماینده ناتو با فرمانده ارتش عراق
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 14:02

فرمانده ناتو در عراق با «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش عراق در بغداد دیدار کرد.

العالم_عراق

ژنرال «جیوانی ایانوچی» فرمانده هیأت ناتو در عراق امروز (دوشنبه) با سرلشگر «عبدالامیر رشید یارالله» رئیس ستاد کل ارتش عراق دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، در این دیدار که نماینده ناتو در رأس هیأت همراه حضور یافته بود، دو طرف درباره گسترش همکاری‌ها و هماهنگی‌ها و همچنین همکاری در زمینه آموزش و ارائه دانش نظامی به نیروهای عراقی در همه زمینه‌ها گفت‌و‌گو کردند. «جیوانی اینوچی» در اردیبهشت ماه گذشته جای «مایکل لاولسگارد» را در عراق گرفت و فرمانده ناتو در این کشور شد.

در ششم تیر ماه نیز در دیدار ژنرال اینوچی و سرلشگر یارالله، دو طرف یادداشت تفاهمی را در زمینه توسعه توانایی‌های ارتش عراق و توسعه لجستیکی و توانمندسازی آن امضاء کردند.

دور جدید حضور ناتو در عراق به پس از یورش تروریست‌های داعش به این کشور باز می‌گردد و اعضای ناتو در اجلاس ولز ۲۰۱۴، ورشو ۲۰۱۶ و اجلاس بروکسل ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، تصمیم به تقویت و گسترش حضور ناتو در عراق گرفتند. با این حال ناتو هیچ زمانی به طور مستقیم وارد درگیری‌ها نشده و به طور عمده از نیروهای محلی در عملیات‌ها استفاده می‌‌کند و ‌آن‌طور که خود مدعی است، به آموزش و تجهیز نیروهای عراقی مشغول است.

فارس

پربیننده ترین خبرها