آیت‌الله رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر اشتراکات فرهنگی هزاران ساله است

آیت‌الله رئیسی: روابط ایران و پاکستان متکی بر اشتراکات فرهنگی هزاران ساله است
سه شنبه 29 شهريور 1401 - 22:41

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط با پاکستان اراده جدی دارد، گفت: ایران محدودیتی برای توسعه همکاریها با پاکستان در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، انرژی و حمل نقل ندارد.

العالم - ایران

سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز سه‌شنبه به وقت محلی، در دومین روز از سفر خود به نیویورک، در دیدار آقای «شهباز شریف» نخست ‌وزیر پاکستان که در هتل محل اقامت رئیس جمهور انجام شد، گفت: روابط ایران و پاکستان، تعامل معمول دو همسایه نیست، بلکه روابطی عمیق و متکی به نزدیکی‌های فرهنگی و اشتراکات اعتقادی هزاران ساله است.
رئیسی با ابراز همدردی مجدد با ملت پاکستان برای خسارات جانی و مالی سیل اخیر در این کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ارائه آنچه در توان دارد برای کمک به سیل‌زدگان پاکستانی دریغ نخواهد کرد.
رئیس جمهور با اشاره به دیدار ۵ روز قبل با همتای پاکستانی خود در حاشیه اجلاس سران سازمان شانگهای در سمرقند تصریح کرد:‌ افزایش دیدارها و رایزنی‌های مقامات دو کشور، تاثیر سازنده‌ای بر گسترش همکاری‌ها و ارتقای سطح روابط دو کشور خواهد داشت.
«شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه برای بنده افتخار بزرگی است که به فاصله پنج روز دو بار با جنابعالی دیدار می‌کنم، گفت: این موضوع نشانه این است که ایران و پاکستان اعضای یک خانواده هستند. ما علاقمند به گسترش هر چه بیشتر روابط به ویژه در عرصه‌های اقتصادی و تجاری با کشور دوست و برادر خود ایران هستیم.
نخست وزیر پاکستان از حمایت‌های دولت و ملت ایران از کشورش به ویژه در جریان وقوع سیل اخیر قدردانی کرد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها