مردی در نزدیکی دفتر نخست وزیر ژاپن در اعتراض به تشییع جنازه رسمی آبه خود را آتش زد

مردی در نزدیکی دفتر نخست وزیر ژاپن در اعتراض به تشییع جنازه رسمی آبه خود را آتش زد
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 09:09

نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم ژاپن با ایده برگزاری تشیع جنازه رسمی و دولتی مخالف هستند.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های محلی گزارش دادند مردی روز چهارشنبه پس از ابراز مخالفت با برگزاری مراسم تشییع جنازه شینزو آبه، نخست‌وزیر پیشین ژاپن، خود را در نزدیکی دفتر نخست‌وزیر این کشور به آتش کشید.
پلیس از تایید این حادثه خودداری کرد، اما دولت گفت که فردی سوخته در نزدیکی املاک دولتی پیدا شده است.
هیروکازو ماتسونو، سخنگوی ارشد دولت، گفت: «ما آگاه هستیم که یک افسر پلیس ساعت 7 صبح امروز صبح - به وقت محلی - مردی را که دچار سوختگی شده بود در تقاطع زیر دفتر کابینه پیدا کرد.»
وی که از پاسخ به پرسش‌های بیشتر در مورد این حادثه خودداری کرد، افزود: «اما جزئیات در حال حاضر توسط پلیس در حال بررسی است.»
شبکه تلویزیونی آساهی گفت که این مرد پس از آنکه به پلیس گفت با مراسم برنامه ریزی شده آبه که قرار است هفته آینده برگزار شود مخالف است، خود را آتش زد.
این ایستگاه تلویزیونی افزود یک افسر پلیس که سعی در خاموش کردن آتش داشت در این روند زخمی شد.
خبرگزاری کیودو و سایر رسانه‌ها گفتند که پس از گزارش‌هایی که یک مرد در شعله‌های آتش سوخته است، پلیس به محل حادثه فراخوانده شد.
این آژانس گفت یادداشتی در نزدیکی این مرد پیدا شد که مخالفت او را با تشییع جنازه نشان می داد.
یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه در محل چند ساعت بعد، یک تکه علف و بوته سوخته را دید و پلیس و رسانه ها نیز در حوالی آن حضور داشتند.
آبه، باسابقه‌ترین نخست‌وزیر ژاپن، در 8 ژوئیه در حین مبارزات انتخاباتی به ضرب گلوله کشته شد و مراسم تشییع جنازه دولتی با بودجه عمومی به افتخار او در 27 سپتامبر برگزار خواهد شد.
در هفته‌های اخیر، مردم مخالف مراسم تشییع جنازه آبه در اعتراض به خیابان‌ها آمده‌اند. اما مراسم تدفین دولتی در ژاپن نادر است و این تصمیم بحث برانگیز بوده است. نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که بیش از نیمی از مردم با این ایده مخالف هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها