حماس خطاب به مردم فلسطین: به منظور دفاع از مسجد الاقصی عازم این مکان مقدس شوید

حماس خطاب به مردم فلسطین: به منظور دفاع از مسجد الاقصی عازم این مکان مقدس شوید
پنج‌شنبه 31 شهريور 1401 - 13:54

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از مردم کرانه باختری و قدس شریف و تمام مناطق اشغالی خواست تا به منظور دفاع از مسجد الاقصی در برابر طرح های یهودی سازی، عازم این مکان مقدس شوند.

العالم ـ فلسطین اشغالی

«محمود الزهار» از رهبران جنبش حماس در یک نشست مطبوعاتی در مسجد العمری در شهر غزه گفت: عواقب تجاوزگری ها کاملا به عهده نظامیان رژیم اشغالگر است. تجاوزگری ها در قدس و مسجد الاقصی و طرح های صهیونیستها برای یهودی سازی، تجاوزی آشکار علیه اماکن دینی و اسلامی قدس شریف و مسجد الاقصی به شمار می آید.

وی به رژیم صهیونیستی هشدار داد: در صورت ادامه تجاوزگری ها علیه مسجد الاقصی و دیگر اماکن مقدس اسلامی، منطقه به یک جنگ مذهبی کشیده خواهد شد.

الزهار افزود: این جنایت ها ادامه تجاوزات صهیونیستی سابق علیه قدس و مسجد الاقصی و نیز در ادامه طرح های یهودی سازی است که رژیم اشغالگر در سال ۲۰۱۸ در دستور کار خود قرار داد. هدف از این تجاوزات محو آثار باستانی اسلامی و مسیحی در فلسطین است و تحمیل توهمات صهیونیستی با زور سلاح به منظور تغییر چهره اسلامی در قدس و الاقصی و در نهایت تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی است.

این رهبر حماس همچنین از تشکیلات خودگردان خواست تا به جای هماهنگی امنیتی و تعقیب مبارزان فلسطینی که خیانتی بزرگ به شمار می آید، از قدس و مسجد الاقصی حمایت کند.

یادآور می شود، همزمان با ممانعت از ورود شهروندان فلسطینی به مسجد الاقصی، شمار زیادی از شهرک نشینان صهیونیست بامداد امروز پنجشنبه با حمایت نظامیان اسراییلی به مسجد الاقصی و قدس یورش بردند.

پربیننده ترین خبرها