برای حفظ ثبات در منطقه؛

ایران، روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی در پاییز امسال برگزار می کنند

ایران، روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی در پاییز امسال برگزار می کنند
جمعه 1 مهر 1401 - 09:36

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در پاییز امسال خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

بنا به گزارش روابط عمومی ارتش، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری»گفت: بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به مرحله پایدار و پویا رسیده و به موازات حرکت دشمنان روز به روز توانمندی جمهوری اسلامی ایران از نظر تسلیحات، تجهیزات و توانمندی‌های انسانی با آموزش و رزمایش‌های پیشرفته رو به پیشرفت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: بخشی از توانمندی‌هایی که طی یک سال گذشته رونمایی شده قابل نمایش نبود؛ اما آنچه امروز نمایش داده شد در بخش موشکی، موشک «خیبرشکن» موشکی است که در یک سال اخیر به نتیجه رسیده و تولید انبوه شده است.

سردار سرلشکر باقری اضافه کرد: بخش‌هایی از پهپاد‌ها مانند پهپاد آرش و برخی دیگر برای یک سال اخیر است که به نتیجه رسیده است. همچنین تعدادی از رادار‌ها و تجهیزات دیگر نیز از این جمله هستند؛ البته بخش مهمی از تجهیزات جدید ما در حوزه دریایی و هوایی در رژه بندرعباس به نمایش گذاشته شد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: پایداری بازدارندگی به این معنا که دشمنان ما که ممکن است نیت‌های بدی نسبت به جمهوری اسلامی ایران در دل‌های خود داشته باشند، جرأت و جسارت بروز این تهدیدات و اقدام عملی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارند.

سرلشکر باقری تأکید کرد: ملت ایران در آرامش، آسایش و امنیت در حال پیشرفت و زندگی خود هستند و این وظیفه نیرو‌های مسلح است که با وحدت همه بخش‌ها اعم از ارتش، سپاه، فرماندهی انتظامی کشور و با پشتیبانی وزارت دفاع به خوبی در حال پیشرفت است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تداوم همکاری با کشور‌های همسایه در پاسداری از مرز‌ها و فراتر از مرز‌ها تصریح کرد: مرز‌های زمینی، هوایی و دریایی ما در امنیت کامل بوده و همه شاهد آن هستند. ما چه در مرز‌های زمینی و آبی و چه در آب‌های سرزمینی و چه آب‌های انحصاری خود از منافع‌مان دفاع می‌کنیم.

سردار سرلشکر باقری افزود: ما در آب‌های آزاد برای مقابله با دزدی دریایی و امنیت دریایی شناور‌های تجاری و نفتکش خود فعال هستیم و در جهت دیپلماسی دفاعی با بسیاری از کشور‌های همسایه و منطقه روابط رو به گسترشی داشته و تفاهم‌نامه‌های متعددی داریم؛ هم وزارت دفاع و هم نیرو‌های مسلح تفاهم‌نامه و رفت و آمد دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه اظهار داشت: رزمایش مشترک دریایی پاییز امسال در شمال اقیانوس را به همراه کشور‌های روسیه و چین و همچنین احتمالا پاکستان، عمان و چند کشور دیگر برگزار می‌کنیم.

سردار سرلشکر باقری ادامه داد: همه این موارد نشان‌دهنده این است که همکاری و روابط دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های متعددی در منطقه و جهان در حال گسترش است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به سوالی درباره پیام رژه امروز نیرو‌های مسلح به دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی ایران گفت: رژه نماد آمادگی نیرو‌های مسلح است. امسال پس از دو سال که بیماری کرونا اجازه برگزاری رژه را نمی‌داد، این بیماری فروکش کرده و امکان برگزاری آن فراهم شد.

سردار سرلشکر باقری افزود: پیام این رزمایش برای دشمنان ما این است که نیرو‌های مسلح و ملت ما کاملاً برای دفاع از تمامیت ارضی، مرز‌ها و منافع خود آماده هستند و پا به رکاب فرمانده کل قوا هستند. پیام رزمایش برای دوستانمان این است که در جهت صلح و آرامش منطقه، مقابله با تروریست‌ها و اجازه ندادن زورگویی استکبار جهانی به دوستانمان در کنار آن‌ها خواهیم بود؛ همچنان که در گذشته نیز در کنار آن‌ها بودیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در پایان تأکید کرد: امنیت منطقه مرهون تلاش‌های نیرو‌های مسلح و هم‌پیمانان ما است. ما نزدیک‌ترین روابط را با دوستان و هم‌پیمانان خود داریم و آن را در این رژه به نمایش گذاشتیم.

خبرگزاری صداوسیما

پربیننده ترین خبرها