صدر اعظم آلمان با ولی‌عهد سعودی در جده دیدار کرد

صدر اعظم آلمان با ولی‌عهد سعودی در جده دیدار کرد
شنبه 2 مهر 1401 - 17:13

صدر اعظم آلمان، امروز در سفر به عربستان سعودی با ولی‌عهد سعودی در جده دیدار کرد.

العالم - اروپا - عربستان
«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان که امروز (شنبه، ۲۴ سپتامبر)، عازم عربستان سعودی شده، با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی در شهر جده دیدار کرد.

به نوشته خبرگزاری آلمان، شولتز در آغاز سفر دو روزه‌اش به عربستان سعودی، امارات و قطر به منظور عقد قراردادهایی در زمینه انرژی و مقابله با بحران گاز اروپا در سایه جنگ اوکراین، امروز با بن‌سلمان در شهر جده دیدار کرد. «خالد الفیصل» امیر منطقه مکه، در فرودگاه جده به استقبال صدراعظم آلمان و هیأت همراهش رفت. شولتز پس از دیدار با ولی‌عهد سعودی قرار است با گروهی از زنان سعودی نیز دیدار داشته باشد.

شولتز به همراه هیأتی از نمایندگان بخش‌های اقتصادی از جمله انرژی، این سفر دو روزه آغاز کرده است و قرار است پس از عربستان سعودی عازم امارات و سپس قطر شود.

منابع آگاه در دولت آلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور اعلام کردند: با وجود آن‌که نخستین سفر شولتز به شبه جزیره عربستان بر بحران انرژی آلمان متمرکز خواهد بود، اما او همچنین در مورد وضعیت حقوق بشر و مسائل امنیتی گفت‌وگو خواهد کرد.

این منابع اعلام نکردند که آیا در جریان این سفر توافقاتی برای واردات گاز به آلمان یا هیدروژن از منطقه در دراز مدت حاصل خواهد شد یا خیر.

اولاف شولتز در حالی برای مهار بحران انرژی کشورش در سایه جنگ اوکراین، به عربستان سعودی رفته که این سفر با انتقاد سازمان عفو بین‌الملل همراه است اما با این وجود، منابع آگاه اعلام کردند که صدراعظم آلمان در سفر امروز به عربستان سعودی با یک هیأت بزرگ شامل نمایندگان چندین بخش اقتصادی، عربستان سعودی دیدار خواهد کرد و در روز یکشنبه نشست‌های مشابهی در امارات و قطر خواهد داشت و یکشنبه شب به برلین بازخواهد گشت.

یکی از مشاوران شولتز در پاسخ به انتقادات سازمان عفو بین‌الملل، می‌گوید: «اگر می‌خواهیم مثلاً مسأله جنگ یمن را حل کنیم یا به مسأله ایران بپردازیم، امروز باید مستقیماً با عربستان صحبت کنیم.نمی‌توانیم نیاز به همکاری مشترک را نادیده بگیریم».

پس از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «بوریس جانسون» نخست‌وزیر سابق بریتانیا، شولتز در حال رقابت برای یافتن تامین‌کنندگان جدید برای جبران خسران محموله‌های گاز روسیه است که به زودی تمام خواهد شد.

انتظار می‌رود که این سفر صدراعظم آلمان به کشورهای شورای همکاری به امضای قراردادهایی به ویژه با امارات برای دریافت گاز طبیعی مایع منجر شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها