رهبر کودتای نظامی سودان درصدد جلب حمایت صهیونیست‌هاست

شنبه 2 مهر 1401 - 22:32

عبدالفتاح البرهان، رهبر کودتای سودان، که جایگاه مردمی خود را در نتیجه سیاست‌های نادرستی که به وخامت اوضاع اقتصادی، سیاسی و امنیتی در کشور منجر شده، از دست داده است، می‌کوشد تا از طریق جلب حمایت صهیونیست ها در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل جایگاه متزلزل خود را قوام ببخشد.

العالم- آفریقا

عبدالفتاح البرهان در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک درباره احتمال سفر به اراضی اشغالی و روابط با رژیم صهیونیستی گفته است: اساس روابط آشتی است و اگر از من برای سفر به اسرائیل دعوت شود و امکانات لازم برای این سفر موجود باشد این کار را خواهم کرد.

اظهارات البرهان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل و صحبت‌های وی درباره عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر با مخالفت قاطعانه احزاب سیاسی همراه شده است؛ او در سایه دولت انتقالی که پارلمان منتخب ندارد، فاقد مشروعیت است که بخواهد بر خلاف اراده مردم سودان، از عادی‌سازی سخن بگوید.

جبهه مقاومت مردمی در برابر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، که دو سال پیش با برگزاری تظاهرات اعتراضی، تماس تلفنی البرهان با مقامات صهیونیستی را محکوم کرد، تأکید کرده است که موضع ملت سودان درخصوص قضیه فلسطین ثابت است و مقاومت در برابر هر تحولی که به عادی‌سازی منجر شود، ادامه دارد.

پربیننده ترین خبرها