الحاق دونباس، خرسون و زاپوروژیا به روسیه 8 مهر تکمیل می‌شود

الحاق دونباس، خرسون و زاپوروژیا به روسیه 8 مهر تکمیل می‌شود
شنبه 2 مهر 1401 - 23:00

منابع خبری اعلام کردند که روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیا به روسیه 30 سپتامبر (هشتم مهرماه) تکمیل می شود

العالم - اروپا
خبرگزاری تاس روسیه خبر داد که مجلس دومای این کشور روز 29 سپتامبر (هفتم مهر) قانون الحاق بخش‌هایی از اوکراین که تحت کنترل روسیه قرار دارد را بررسی خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک منبع خبری، روند الحاق منطقه دونباس، خرسون و زاپوروژیای اوکراین به روسیه روز 30 سپتامبر ( هشتم مهرماه) تکمیل خواهد شد.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شده و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. به گزارش خبرگزاری رویترز، مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

پیش‌تر رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی درباره عملیات نظامی در اوکراین، ضمن اعلام بسیج بخشی از نیروها، تاکید کرد: «تهدید کردن نیروگاه زاپروژیا [با حمله به این منطقه] یک تهدید اتمی است و مسکو هم دارای سلاح اتمی است؛ ما از همه ابزارها برای محافظت از خاک روسیه استفاده خواهیم کرد».

بعد از اظهارات پوتین مبنی بر آماده بودن مسکو برای استفاده از هر ابزاری جهت دفاع از حاکمیت این کشور، «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه گفت مسکو می‌تواند از تسلیحات اتمی راهبردی برای محافظت از تمامیت ارضی و منافع خود استفاده کند.

با این حال، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه گفته مسکو هیچ کسی را با تسلیحات اتمی تهدید نمی‌کند اما درباره خطر مداخله در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین هشدار می‌دهد. ریابکوف ضمن بیان این که تقابل آشکار با آمریکا و ناتو به نفع روسیه نیست، ابراز امیدواری کرد دولت بایدن خطرات تشدید تنش حول اوکراین را درک کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها