لیز چِینی: اگر ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 باشد، جمهوری‌خواه باقی نخواهم ماند

لیز چِینی: اگر ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 باشد، جمهوری‌خواه باقی نخواهم ماند
يکشنبه 3 مهر 1401 - 10:06

دختر معاون جرج دابلیو بوش ممکن است در آینده از حزب جمهوری‌خواه جدا شود.

العالم - آمریکا

به گزارش العالم به نقل از سی‌ان‌ان، لیز چِینی، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان ایالات متحده از ایالت وایومینگ، در جشنواره تگزاس تریبون گفت: اگر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین، نامزد حزب جمهوری خواه برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 شود، او یک جمهوری‌خواه باقی نخواهد ماند.
او که دختر دیک چینی، معاون جرج دابلیو بوش است، گفت: «من اطمینان حاصل خواهم کرد و هر کاری از دستم برآید انجام خواهم داد که دونالد ترامپ نامزد انتخاباتی نباشد.» او افزود: و اگر او نامزد شود، من جمهوری خواه نخواهم ماند.
چینی همچنین گفت که برای دموکرات ها کمپین خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود نامزدهای جمهوری خواه که دروغ های انتخاباتی را تبلیغ می کنند، انتخاب نخواهند شد.
اما چینی تا آنجا پیش نرفت که بگوید از کنترل دموکرات ها پس از انتخابات میان دوره ای بر مجلس نمایندگان حمایت می کند یا خیر.
چنی گفت: «سیاست‌های بد» زیادی در دولت بایدن وجود دارد، اما افزود: «فکر می‌کنم واقعاً مهم است رأی‌دهندگان تشخیص دهند و بفهمند که جمهوری‌خواهان امروز در مجلس نمایندگان از چه چیزی تشکیل شده است»
شکست چینی در انتخابات مقدماتی حزب در برابر هریت هیگمن، وکیل مورد حمایت ترامپ در ماه گذشته یک نشانه مهم در مبارزه گسترده تر بر سر جهت گیری حزب جمهوری خواه محسوب می شود. چینی که زمانی به‌عنوان یک فرد اثرگذار شناخته می‌شد، سال گذشته به دلیل مخالفت سرسختانه با رئیس‌جمهور پیشین از رهبری مجلس نمایندگان کنار گذاشته شد. او در رای گیری در سال جاری در ایالت خودش عقب افتاد زیرا به رهبری کمیته منتخب مجلس نمایندگان برای تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده کمک کرد.
اما در حالی که پرسش‌هایی در مورد اقدامات سیاسی آینده او مطرح می شود، چینی همچنان از پاسخ به این پرسش که آیا در سال 2024 برای ریاست جمهوری نامزد خواهد شد یا خیر، طفره رفت.
او گفت: «این درباره من یا درباره تصمیمی که قرار است برای آینده اتخاذ کنم مرتبط نیست. من مطمئناً هر کاری که لازم باشد انجام خواهم داد تا مطمئن شوم دونالد ترامپ به دفتر بیضی شکل (کاخ سفید) نزدیک نیست.»
مشاوران چینی پیشتر به سی‌ان‌ان گفته‌اند که او قصد دارد تا سال آینده برای تصمیم‌گیری صبر کند، زمانی که او دیگر در کنگره نیست یا به عنوان نایب رئیس کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان خدمت نمی‌کند.

پربیننده ترین خبرها