تأکید هلند بر افزایش حمایت نظامی از اوکراین

تأکید هلند بر افزایش حمایت نظامی از اوکراین
سه شنبه 5 مهر 1401 - 04:28

مارک روته نخست وزیر هلند گفت که کشورش حمایت خود از اوکراین را افزایش خواهد داد و از تحریم های جدید علیه روسیه حمایت می کند.

العالم-اروپا

روته نخست وزیر هلند در پیام توییتری بدون اشاره به جزئیات بیشتر نوشت: به دلیل بسیج و رفراندوم های ساختگی توسط روسیه، سلاح های بیشتر، تحریم های بیشتر و انزوای بیشتر روسیه.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد و تا ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) ادامه خواهد داشت. مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپروژیا در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

از آغاز حمله روسیه به اوکراین که به گفته مسکو به درخواست کمک دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در مقابل حملات رژیم کی‌یف بود،کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا و انگلیس مسکو را هدف تحریم‌های مختلف از جمله در حوزه انرژی قرار داده‌اند که البته تاثیر معکوس داشته و زمستان سختی را باتوجه به وابستگی اروپا به انرژی روسیه پیش‌روی آن‌ها قرار داده است.

اتحادیه اروپا تاکنون ۶ بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرده است که بر مبنای آخرین مورد آن، صادرات نفت مسکو به کشورهای عضو تا پایان سال ۲۰۲۲ (دی ماه) به‌طور کامل متوقف می‌شود.

این تحریم‌ها با افزایش بهای سوخت به افزایش تورم در این کشورها منجر شده، ضمن اینکه اروپا را به شدت در مورد تامین انرژی در فصل سرد پیشرو نگران کرده است.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها