یمن موشک های بالستیک دور برد در اختیار دارد

یمن موشک های بالستیک دور برد در اختیار دارد
سه شنبه 5 مهر 1401 - 09:19

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد که این کشور موشک های بالستیک دور برد در اختیار دارد که مایه نگرانی رژیم صهیونیستی است.

العالم - یمن

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد که این کشور موشک‌های بالستیک دور برد در اختیار دارد که مایه نگرانی رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: ما با آتش بس موافقت کردیم، چرا که جوانب انسانی را در نظر می‌گیرد و به محاصره پایان می‌دهد، ولی کشورهای متجاوز به تشدید اقدامات نظامی پافشاری می‌کنند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله ادامه داد: کشورهای عضو ائتلاف متجاوز از القاعده در یمن حمایت می‌کنند، اما یمن موشک‌های بالستیک دوربرد در اختیار دارد که باعث نگرانی رژیم صهیونیستی نیز شده است.

وی درباره آتش بس یمن گفت: آتش بس دروازه ورود به راه حل سیاسی است، ولی کشورهای متجاوز به دنبال تقویت داعش و القاعده هستند و ما آماده دفاع از حاکمیت خود هستیم.

لازم به ذکر است که سازمان ملل در ۲ آگوست اعلام کرد که آتش بس موقت در یمن، ۲ ماه دیگر تمدید شده است. آتش بس در یمن از ۲ آوریل با میانجیگری سازمان ملل آغاز شد و در ۲ ژوئن برای نخستین بار به مدت ۲ ماه دیگر تمدید شد. عربستان سعودی از فروردین ۱۳۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن آغاز کرد. برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از ۷ سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، به ویژه تأسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.

پربیننده ترین خبرها