فتلاوی: چارچوب هماهنگی به دنبال مشارکت همه در روند سیاسی عراق است

فتلاوی: چارچوب هماهنگی به دنبال مشارکت همه در روند سیاسی عراق است
سه شنبه 5 مهر 1401 - 10:39

علی فتلاوی یکی از اعضای چارچوب هماهنگی تاکید کرد که این جریان هیچکس را کنار نمی‌گذارد می‌خواهد همگان در روند سیاسی عراق مشارکت داشته باشند؛ گفت‌وگو با جریان صدر بعد از تشکیل دولت و به گونه ای خواهد بود که گویی در روند سیاسی مشارکت دارد.

العالم - عراق

فتلاوی در گفت و گو با برنامه «بالمختزل» که روز دوشنبه از شبکه ماهواره‌ای «السومریه» پخش شد، گفت: کشتی «ائتلاف حاکمیت عراق» باید در طوفان به گونه ای حرکت کند که مراقب عواقب وخیم نیز باشد به همین خاطر پس از تشکیل دولت با جریان صدر هم گفت و گو خواهد شد. وی خاطر نشان کرد این کار امتیازدهی به کسی نیست، بلکه این کشتی در حال حرکت، باید عواقب کار را نیز بسنجد.

وی افزود: چارچوب هماهنگی از گروه های کرد می‌خواهد که هرچه زودتر به توافق برسند و روند سیاسی را پیش ببرند. بنابراین کردها باید با معرفی یک نامزد برای ریاست جمهوری بیایند تا نسبت به تعیین نخست‌وزیر و تشکیل دولت اقدام و انجام وظیفه کنند.

این عضور چارچوب هماهنگی توضیح داد که «ائتلاف حاکمیت»، با هماهنگی میان چارچوب، دو حزب کرد، و بزرگان عرصه سیاست تشکیل خواهد شد و همگی با هم، دولت را اداره خواهند کرد». وی تأکید کرد که «چارچوب هماهنگی هیچکس را کنار نمی‌گذارد یا به حاشیه نمی‌کشد بلکه برعکس خواهان مشارکت همگان در عرصه سیاست است.»

فتلاوی با تاکید بر اینکه «گفت و گوها با جریان صدر پس از تشکیل دولت انجام خواهد شد و ما به جنبش همه حق و حقوقش را می دهیم گویی که در روند سیاسی مشارکت دارد»، خاطرنشان کرد: «جنبش صدر در گفت و گوهای ائتلاف حاکمیت عراق برای تشکیل دولت، مشارکت نخواهد داشت.»

پربیننده ترین خبرها