وخامت حال ولیعهد سابق عربستان در زندان

وخامت حال ولیعهد سابق عربستان در زندان
سه شنبه 5 مهر 1401 - 16:57

منابع رسانه‌ای امروز (سه‌شنبه) از وخامت حال ولیعهد سابق عربستان سعودی در زندان خبر دادند.

العالم - عربستان سعودی

یک منبع مطلع امروز به سایت افشاگر «سعودی لیکس» گفت که وضعیت جسمانی و حال محمد بن نایف ولیعهد سابق عربستان سعودی که از سال 2020 به دستور محمد بن سلمان بازداشت شده وخیم است.

این منبع گزارش داد که محمد بن نایف به شکل خودسرانه تحت حبس خانگی قرار گرفته است و وی همچنین مدتی در زندان "الحائر" حبس بوده و همین مسئله منجر به بدتر شدن وضعیت جسمانی ولیعهد سابق سعودی شده است.

این منبع همچنین به رفتار بسیار بد با بن نایف در زندان اشاره کرد و گفت که وی مبتلا به دیابت و فشار خون بوده و علی‌رغم بیماری در زندان هیچ دارویی دریافت نکرده به همین دلیل وزن وی به شکل قابل توجهی کاهش یافته و همچنین دچار افسردگی و اختلال روانی شده است.

طبق گفته این منبع، اخبار موثقی از شکنجه محمد بن نایف و ممنوعیت وی از خوابیدن و همچنین دست و پا و چشم بسته نگه داشته شدن وی طی چند روز دریافت کرده است.

شایان ذکر است بن نایف پس از برکناری از پست ولایتعهدی عربستان در سال ۲۰۱۷ و جایگزین شدن پسرعمویش محمد بن سلمان به جای وی در ملاء عام ظاهر نشده است تا آنکه گزارش بازداشت وی در ماه مارس 2020 منتشر شد.

بن نایف قابل اعتمادترین همپیمان سعودی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا سیا به شمار می رفت و از سال ۲۰۱۲ متصدی پست وزارت کشور گردید و سه سال پس از آن از سوی شاه سلمان به عنوان ولیعهد سعودی برگزیده شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها