کلافه شدن صهیونیست‌ها از گسترش مقاومت مسلحانه در جنین

کلافه شدن صهیونیست‌ها از گسترش مقاومت مسلحانه در جنین
پنج‌شنبه 7 مهر 1401 - 12:56

برآوردها در دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشان داده است که عملیات مسلحانه در جنین روز به روز منسجم‌تر می شود و ممکن است حوادث نبرد سال 2002 تکرار شود.

العالم _ فلسطین

مقاومت فلسطینیان ساکن در شهر جنین مقامات رژیم اشغالگر را به شدت کلافه و سر در گم کرده است به گونه ای که گویی هر روز که از خواب بیدار می شوند از خود می پرسند تا چه حد باید فلسطینیان ساکن جنین را سرکوب یا ترور یا بازداشت کنیم تا مقاومت مسلحانه آنان به پایان برسد؛ با این حال به نظر می رسد این کار آسان نیست و مقاومت در جنین روز به روز قوی تر و مصمم تر می شود.

آنچه مقامات اشغالگر را به شدت نگران کرده، روابط گرم و مستحکم بین گروه های مقاومت و به طور مشخص بین شاخه نظامی جنبش فتح و شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی است، موضوعی که بحرانی بزرگ برای رژیم اشغالگر محسوب می شود.

ناخوشایندتر از این موضوع، نتیجه تحقیقات دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که نشان می دهد برخی از افسران و نیروهای دستگاه امنیتی دولت فلسطینی جزو گروه های مقاومت در جنین هستند که به این معنی است که همه پول هایی که تل آویو و پشت سر آن آمریکا از سال 2007 برای تغییر تفکرات نیروهای دستگاه امنیتی دولت فلسطینی و تغییر استراتژی آن از دفاع از امنیت ملت فلسطین به نمایندگی امنیتی اسرائیل هزینه کرده اند، به باد رفته است.

رژیم اشغالگر اسرائیل هم اکنون مشاهده می کند که برخی از افراد در دستگاه امنیتی فلسطینی نه تنها در اجرا و برنامه ریزی بلکه در حمایت مالی از عملیات گروه های مقاومت در جنین نیز مشارکت دارند.

مقامات اشغالگر به همین علت به شدت دچار سرگیجه شده اند که چگونه می توانند با این پدیده دردآور مقابله کنند و مقاومت مسلحانه در جنین را از بین ببرند.

این در حالی است که برآوردها در دستگاه های اطلاعاتی و جاسوسی اسرائیل نشان داده است که عملیات مسلحانه در جنین روز به روز منسجم تر می شود و ممکن است حوادث نبرد سال 2002 تکرار شود، نبردی که به کشته شدن ده ها نظامی اسرائیلی و صدها فلسطینی منجر شد. مقامات اشغالگر همچنین نگرانند که عملیات مسلحانه به سراسر فلسطین سرایت کند که به معنای انفجار همه جبهه ها و رویارویی کامل با نظامیان اسرائیلی خواهد بود.

رژیم اشغالگر صهیونیست در چنین شرایطی راه چاره ای جز برخورد موضعی و مقطعی با مقاومت مسلحانه در جنین ندارد و این در حالی است که چنین برخوردی نیازمند کار اطلاعاتی گسترده برای دستیابی به یک نیروی مقاومت یا به یک هسته مقاومت است.

با این حال برخورد مقطعی و موضعی نظامیان اشغالگر با گروه های مقاومت در جنین نه تنها مانع عملیات مسلحانه در این شهر نشده بلکه آن را افزایش داده و گسترده تر کرده است و این در حالی است که چنین برخوردی نمی توان به پدیده مقاومت مسلحانه پایان دهد.

در همین حال افزایش شمار شهدای فلسطینی باعث تشدید خشم فلسطینیان در دیگر شهرهای کرانه باختری و گسترش عملیات مسلحانه ضد اسرائیلی ها می شود، موضوعی که افی سخروف روزنامه نگار اسرائیلی درباره عواقب آن هشدار داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها