استاندار سیستان و بلوچستان:

مهاجمان حادثه زاهدان 'تروریست' و 'تجزیه‌طلب' بودند/ این حادثه ۱۹ کشته و ۲۰ ‌مجروح داشت

مهاجمان حادثه زاهدان 'تروریست' و 'تجزیه‌طلب' بودند/ این حادثه ۱۹ کشته و ۲۰ ‌مجروح داشت
جمعه 8 مهر 1401 - 20:43

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به حادثه روز جمعه زاهدان، گفت: برای ما مسجل شد که این افراد "تروریست" و تجزیه‌طلب" بودند و با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست‌‌ها ناکام ماندند.

العالم - ایران

حسین مدرس‌خیابانی درباره حمله تروریستی روز (8 مهرماه) در زاهدان اظهار داشت: بعد از نما‌ز جمعه عده‌ای از افراد ناشناس و تجزیه‌طلب به سمت کلانتری 16 زاهدان در نزدیکی مسجد مکی حمله‌ور شدند و مقر انتظامی را مورد تعرض قرار دادند.

وی با بیان اینکه هدف اصلی این ‌تروریست‌ها تصرف کامل کلانتری بود، افزود: آنها بعد از خسارت به دیوارهای کلانتری اقدام به پرتاب سنگ و مواد آتش‌زا به داخل کلانتری 16 کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از این حادثه واکنش نیروهای امنیتی و نظامی قاطع بود، تصریح کرد: این افراد "تروریست" و تجزیه‌طلب" بودند که برای ما مسجل شد و بحمدالله با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست‌ها در دستیابی به هدفشان ناکام ماندند.

مدرس‌خیابانی با بیان اینکه تروریست‌ها بعد از ناکامی در حمله 3 کلانتری زاهدان به فروشگاه‌ها، بانک‌ها و بازار زاهدان تعرض کرده و خسارت فراوانی به اموال مردم زدند، ادامه داد: با حضور نیروهای امنیتی در سطح شهر بلافاصله اوضاع کنترل شد و هم اکنون آرامش در شهر برقرار است.

وی با بیان اینکه ‌‌نیروهای نظامی و امنیتی تا دستگیری کامل اشرار مسلح از پای نخواهند نشست، اضافه کرد: از مردم زاهدان نهایت قدردانی را داریم که امروز با این تروریست‌ها همراهی نکردند‌ و از آنها اعلام برائت کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به محکومیت حادثه امروز زاهدان از سوی بزرگان و علما شیعه و اهل تسنن، خاطرنشان کرد: از مولوی عبدالحمید قدردا‌نی می‌کنم که به موقع این حرکت را محکوم کرد و آرامش برقرار شد.

مدرس‌خیابانی با اشاره به اغتشاشات در سایر نقاط کشور در چند روز گذشته تاکید کرد: این در حالی بود که ‌تا ظهر امروز ‌فضای بسیار آرامی در استان سیستان و بلوچستان حکم‌فرما بود.

وی با بیان اینکه تاکنون در حادثه امروز 19 نفر ‌کشته ‌و‌ 20 نفر مجروح شده‌اند، اظهار داشت: این تعداد شامل مردم و نیروهای نظامی است که آمار تفکیکی به‌زودی اعلام خواهد شد.

شورای تامین سیستان و بلوچستان مردم را به حفظ آرامش دعوت کرد

شورای تامین استان سیستان و بلوچستان از مردم خواسته فعلا به محل‌های تجمع نزدیک نشوند و به شایعات بی توجه باشند. برخی منابع خبری از کشته شدن چندین نفر در این ناآرامی‌ها خبر داده‌اند.

در این اطلاعیه از مردم سیستان و بلوچستان ‌خواسته شده است، ضمن حفظ آرامش خود از نزدیک شدن به اماکن و محله‌ای تجمعی خودداری شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: از شما مردم بصیر و آگاه سیستان و بلوچستان، تقاضا می شود به شایعاتی که هم اکنون توسط معاندین در حال انتشار است توجه نکنید.

واکنش امام جمعه اهل سنت به حوادث امروز زاهدان

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت شهر زاهدان ساعتی بعد از اتفاقات رخ داده در زاهدان در شبکه استانی در پخش زنده با مردم گفت: شیعه و سنی در کنار هم سالهاست که در استان زندگی می‌کنند و وقایع رخداده امروز دست عوامل نفوذی دشمن بوده است و در این رابطه مردم استان باید هوشیار و آگاه باشند تا به حوادث پیش آمده بیشتر دامن زده نشود. از عوامل نیرو‌های امنیتی و انتظامی استان درخواست می‌کنیم که با عوامل اغتشاشات امروز با قاطعیت برخورد کنند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان: اوضاع تقریبا در زاهدان پایدار است

سردار طاهری، فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان درباره حمله افراد مسلح به کلانتری زاهدان گفت: به سه کلانتری در شهر زاهدان حمله شده است؛ وضعیت تقریبا در شهر پایدار است. تعدادی از مهاجمان دستگیر شدند.

پربیننده ترین خبرها