گزارش العالم از تظاهرات در عراق / شلیک گاز اشک آور برای ممانعت از ورود به منطقه الخضراء

شنبه 9 مهر 1401 - 12:57

خبرنگار شبکه العالم در بغداد از تلاش تظاهرکنندگان عراقی موسوم به احزاب «تشرینی» برای ورود به منظقه سبز ( الخضراء) بغداد با عبور از موانع ایجاد شده بر روی پل الجمهوریه و اقدام نیروهای امنیتی عراق به شلیک گاز اشک آور به منظور متفرق کردن تظاهرکنندگان بر روی پل السنک خبر داد.

العالم - عراق

بنابر گزارش خبرنگار العالم در بغداد ، بسیاری از تظاهرکنندگان با حرکت به سمت میدان التحریر بغداد و اطراف این میدان و پل السنک، شعارهایی علیه نظام سیاسی عراق سر دادند و قصاص قاتلان تظاهرکنندگان را خواستار شدند.

نوید بهروز خبرنگار و رئیس دفتر شبکه العالم،همچنین در گزارش خود با بیان این که این تظاهرات در سومین سالگرد اعتراضات اکتبر ۲۰۱۹ (جنبش تشرین) برگزار می شود، تصریح کرد، نیروهای امنیتی عراقی بیش از 10 گلوله گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کردند.

به گفته رئیس دفتر شبکه العالم، تظاهرکنندگان تلاش کردند تا از موانع امنیتی ایجاد شده بر روی پل الجمهوریه عبور کنند که در این بین برخی از آنان از مانع اول عبور کردند.

پل الجمهوریه نزدیک ترین پل برای رسیدن به منطقه الخضراء در مرکز بغداد به شمار می رود که مهم ترین موسسات و مراکز دولتی و سفارت های خارجی در آن جا واقع شده است.

امروز (شنبه اول اکتبر) سومین سالروز تظاهرات اکتبر سال ۲۰۱۹ است که در نتیجه حمایت برخی کشورهای غربی از آن، به سقوط دولت وقت عراق به ریاست «عادل عبدالمهدی» انجامید و پس از آن دولت مصطفی الکاظمی روی کار آمد.

گروه‌ها و احزاب و افرادی که در تظاهرات سه سال پیش شرکت داشتند، در عراق به احزاب «تشرینی» (اُکتبری) شهره شده اند.

پربیننده ترین خبرها