معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند

معترضان آلمانی خواستار پایان تامین تسلیحاتی اوکراین شدند
شنبه 9 مهر 1401 - 17:50

​​​​​​​فعالان سیاسی با تجمع در خیابان های برلین خواستار پایان درگیری ها در اوکراین و تامین تسلیحاتی کی یف از سوی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شدند.

العالم - اروپا

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ساکنان برلین و سایر شهرهای آلمان با برگزاری تظاهرات نسبت به تامین تسلیحاتی اوکراین معترض شدند و در عوض خواستند که پول مالیات دهندگان صرف سیاست های مسالمت آمیز، عدالت اجتماعی و محیط زیست شود.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای عضو ناتو به کی یف تسلیحات مختلفی ارسال کرده اند.

مسکو با انتقاد از انتقال سلاح به اوکراین از سوی متحدان غربی، می گوید این مساله، آتش درگیری ها را شعله ورتر و این بحران را طولانی می کند.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیشتر در ماه گذشته میلادی گفت که برلین به جای اقدام یکجانبه در ارتباط با ارسال سلاح به اوکراین، با متحدان خود عمل می کند.

این در حالی است که دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین با ادعای اینکه کی‌یف قابلیت شکست ارتش روسیه را دارد، گفت که اوکراین نیازمند جنگ‌افزارهای بیشتری است.

به گزارش ایرنا، از زمان آغاز جنگ اوکراین و ورود بی وقفه تسلیحات قدرتمندآمریکایی و اروپایی به این کشور باسابقه تاریخی قاچاق اسلحه، ناظران نگران ناتوانی دولت‌ها در ردیابی و دسترسی کشورهای دیگر به این تجهیزات هستند.

بازار غیرقانونی تسلیحات در اوکراین از زمان حمله روسیه در سال ۲۰۱۴ که به الحاق شبه جزیره کریمه منجر شد، تقویت شده و این امر یک واقعیت نگران کننده برای غرب در میانه انبوه تقاضای ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برای تهیه تسلیحات مورد نیاز با هدف مقابله با روسیه است.

اگرچه آلمان سامانه‌های هویتزر به اوکراین فرستاده است، اما کی‌یف خواستار تانک‌های جنگی «لئوپارد»، خودروهای جنگی پیاده نظام «ماردر» و تانک‌های ضد هوایی «گپارد» است.

پربیننده ترین خبرها