نتانیاهو: ما مجبور به اجرای توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیستیم

نتانیاهو: ما مجبور به اجرای توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان نیستیم
يکشنبه 10 مهر 1401 - 14:57

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر کنونی این رژیم تسلیم تهدیدات دبیرکل حزب الله لبنان شده است.

العالم - لبنان

به گزارش سایت النشره، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی گفت: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل به صورت شرم آوری تسلیم تهدیدات سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان شد. ای شهروندان اسرائیل لاپید زمین "دارای حاکمیتی" را به همراه میدان گازی بزرگی که "متعلق به شماست" به حزب الله می‌دهد. او این کار را بدون مذاکره‌ای در کنست (پارلمان اسرائیل) و بدون همه پرسی انجام می‌دهد. لاپید اختیار این را ندارد که اراضی "دارای حاکمیت" را به یک کشور دشمن تحویل بدهد.

وی گفت: اگر توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان به صورت غیرقانونی انجام شود ما مجبور به اجرای آن نخواهیم بود. اول نوامبر ما با رهبری قدرتمند و لایقی که بتواند امنیت ما را حفظ کند به اسرائیل بازمی‌گردیم.

آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان بیروت و تل آویو پیش نویس توافق نامه‌ای را به مقامات لبنانی تحویل داده و آن‌ها مشغول بررسی آن هستند.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها