نقض گسترده حقوق بشر در نظام استبدادی آل سعود

دوشنبه 11 مهر 1401 - 16:46

رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک جهان واحد گفت فرار ناصر القرنی فرزند عوض القرنی مبلغ سعودی از این کشور به این علت است که وی در کشور خودش امکان دفاع از پدرش را که در معرض خطر اعدام است، ندارد.

العالم _ سعودی

سعید دودین در گفتگو با شبکه خبری العالم افزود ما با نگرانی فراوان نقض گسترده حقوق بشر را در نظام استبدادی آل سعود پیگیری می کنیم.

وی تصریح کرد دولت سعودی با اجرای حکم اعدام هزار و 836 نفر که بیشتر آنها به اتهامات واهی محکوم شده بودند، مرتکب کشتار جمعی و جنایت شد.

رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک جهان واحد خطرناک ترین توهین دولت سعودی به حیات انسان ها را، تجاوز به ملت یمن و محاصره ستمکارانه این کشور دانست و گفت آل سعود با به کارگیری هزاران مزدور در شماری از کشورهای عربی مانند سوریه، کشتار به راه انداخته است.

وی افزود ما درباره مسائل حقوق بشری در سعودی اطلاعات کافی در اختیار داریم و به گزارش های منابع غربی تکیه نمی کنیم زیرا حکام غرب بر سیاست سرکوب ضد ملت های غربی تکیه دارند.

سعید دودین تاکید کرد آزادی بیان در سعودی خوار و خفیف شمرده می شود به گونه ای که مقامات این کشور ساده ترین آراء مخالفی را که در شبکه های اجتماعی منتشر شود، تحت تعقیب قرار می دهند.

وی تصریح کرد برخی افراد سال ها است که بدون هیچ محاکمه ای، در زندان های ال سعود گرفتارند.

رئیس مرکز پژوهش های استراتژیک جهان واحد با اشاره به فرار ناصر القرنی فرزند عوض القرنی از کشور سعودی گفت صدها شهروند سعودی امید خود را به بهبود حقوق انسان در این کشور به کلی از دست داده اند و به همین علت در اولین فرصت از کشور فرار می کنند.

دودین بر لزوم جنبشی جهانی برای همبستگی با زندانیان در زندان های آل سعود تاکید کرد و گفت جنایات سعودی ها نه تنها خطری برای شبه جزیره عربی که خطری برای تمدن انسانی و صلح بین المللی است.

وی تصریح کرد در کشور سعودی علاوه بر محبوس بودن شمار زیادی در زندان ها، عده ای نیز در بازداشت خانگی به سر می برند و این در حالی است که مقامات آل سعود از برنامه های جاسوسی اسرائیلی برای نظارت بر بیش از 50 هزار گوشی تلفن همراه استفاده می کنند و در این زمینه هماهنگی زیادی بین حکام سعودی و صهیونیست ها است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها