فرار پسر عوض القرنی از عربستان تحسین کاربران فضای مجازی را برانگیخت

فرار پسر عوض القرنی از عربستان تحسین کاربران فضای مجازی را برانگیخت
يکشنبه 10 مهر 1401 - 23:01

کاربران و فعالان شبکه های اجتماعی اقدام ناصر القرنی در فرار از عربستان به منظور پیگیری وضعیت پدرش عوض القرنی مبلغ معروف سعودی را که در زندان های عربستان بسر می برد، تحسین و تمجید کردند.

العالم ـ یمن

ناصر فرزند عوض القرنی با انتشار ویدئویی در تویتر خود اعلام کرد که به منظور دفاع از پدرش و نجات جان پدرش از کشور گریخته است. اما مقصد خود را مشخص نکرد.

وی خواهان آزادی پدرش عوض القرنی از زندانهای سیاسی عربستان شد و از پدرش دفاع کرد، همچنین از تمام طرف های ذیربط خواست تا برای ممانعت از صدور و اجرای حکم اعدام علیه پدرش وارد عمل شوند.

وی تاکید کرد که اطمینان دارد که هر اظهار نظری از وی در داخل عربستان به بازداشت خواهد انجامید و حتی ممکن است که به صرف اینکه پسر عوض القرنی است بازداشت شود.

او گفت: «موجب تأسف است که میهنم نه فقط به لحاظ حقوقی که نیز در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و اقتصادی در حال فروپاشی است».

یادآور می شود که خروج ناصر القرنی از کشور همان خبر تکان دهنده ای است که چندی پیش سعید بن ناصر الغامدی مخالف برجسته سعودی از آن سخن گفته بود و تاکید کرد که یک شخصیت مخالفت توانست از کشور فرار کند و اطلاعات مهم و حساسی درباره ولیعهد سعودی برملا خواهد شد.

الغامدی افزود: این همان خبری است که پیشتر به آن اشاره کرده بودم و این آغاز راه این قهرمان شجاع است که برای نجات پدرش شیخ عوض القرنی فداکاری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از تمام خویشاوندان بازداشت شدگان می خواهم تا آنها نیز برای خروج از کشور اقدام کنند. ما می دانیم که برخی از آنها از کشور خارج شدند و امیدواریم که هر چه سریعتر برای کمک به خویشاوندانشان اقدام کنند.

سازمان حقوق بشر "سند" با اعلام خبر خروج ناصر القرنی، در حساب رسمی خود در تویتر نوشت: مهندس ناصر القرنی فرزند عوض القرنی مبلغ بازداشت شده در زندانهای سعودی پس از آنکه تمام تلاشهای او در داخل از کشور بی نتیجه ماند توانست از عربستان خارج شود تا وضعیت پدرش که از سال 2017 تحت بازداشت است، از خارج از کشور پیگری کند. این اقدام در حالی صورت می گیرد که مقامات سعودی بر اعدام عوض القرنی اصرار و پافشاری دارند.

کاربری به نام "حارث بن همام" در تویتر نوشت: خدا تو را حفظ کند و تو را یاری دهد و پدرت شیخ عوض القرنی و شیخ سلمان العوده و دیگر علمای تحت بازداشت را آزاد کند.

کاربر دیگری به نام "سعید العنزی" نیز با ذکر آیه "وَمَن يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ يَجِدْ فِي الْأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً.."(و هر کس در راه خدا (از وطن خویش) هجرت کند، در زمین برای آسایش و گشایش امورش جایگاه بسیار خواهد یافت) ، به موضوع خروج ناصر القرنی از کشور به منظور دفاع از پدرش اشاره کرد.

"اخوان الغازی" نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان هرگاه صدایی را سرکوب کند، دهها صدای دیگر بلند می شود. از خدا می خواهم که هرچه سریعتر شیخ عوض القرنی و تمام زندانیان آزادی بیان در عربستان آزاد شوند.

پربیننده ترین خبرها